Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. 2023 година се оказа упешна за производителите на автомобили

Анализи

2023 година се оказа упешна за производителите на автомобили

2023 година се оказа упешна за производителите на автомобили - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Редица производители на автомобили отчетоха продажбите си за изминалата 2023 година. Числата показват, че се регистрира ръст, като при някои от тях той е над очакванията им. Според анализатори това се дължи най-вече на възобновените вериги на доставките, които претърпяха колапс заради пандемията от COVID-19.  

Германският автопроизводител Audi обяви, че продажбите му през 2023 година са се повишили с 17%. Компанията е реализирала високи нива на реализация на пазарите в Европа, САЩ и Китай.

Според данните продажбите на стария континент са 20% по-високи, в САЩ с 22 на сто, а в Китай с 13 процента.

Компанията си поставя за цел реализация в по-висока степен в електрическата мобилност.  Към момента делът им в общите продажби е 9%

От концернът на Mercedes-Benz обявиха, че през 2023 година са продали 2 491 600 милиона превозни средства. Това е с 1,5% повече в сравнение с 2022 г.

За разлика от Audi Mercedes-Benz отчита, че е постигнала сериозен ръст на продажбите на изцяло електрически леки автомобили през 2023 г. Те са се увеличили със 73 на сто спрямо 2022 г. до 226 600 електрически коли.

В луксозния сегмент (Maybach, G-class и S-class) цифрите остават без промяна. Концернът е продал 328 200 от тези коли през 2023 г. При базовите модели обаче той отчита ръст на продажбите с 4 на сто до 618 700 автомобила.

Представянето на компанията също остава силно на пазарите в Европа и САЩ, докато се отчиа спад на този в Китай. В Европа ръстът в с през миналата година със 7%, а в Китай спадът е с 2 на сто.

BMW обяви, че е доставил повече автомобили, откогато и да е било, като глобалните продажби са нараснали с 6,5 на сто до около 2,55 милиона превозни средства.

И те като Audi отчитат сериозен ръст в продажбите на изцяло електрически автомобили. Те са нараснали със 74% до 376 000 превозни средства. Делът от общите продажби възлиза на 15 процента.

Компанията има силно представяне на пазарите в Европа, САЩ и Китай, като повишението е съответно с 7,5%, 9,4 на сто и 4,2 процента.

Анкети