Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. Бивш изп. директор на Apple оглави новия отдел за цифрови технологии на Ford

Автомобили

Бивш изп. директор на Apple оглави новия отдел за цифрови технологии на Ford

Бивш изп. директор на Apple оглави новия отдел за цифрови технологии на Ford - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Ford назначи бившия изпълнителен директор на Apple Питър Стърн за президент на новосформираното звено за интегрирани услуги, което ще помогне за изграждането на нови цифрови предложения, предава АФП.

Стърн, който преди това е ръководил Apple TV+, iCloud и Apple News+, ще бъде подчинен директно на главния изпълнителен директор на компанията Джим Фарли.

В новата си роля Стърн ще се фокусира върху интегрирането на хардуер, софтуер и услуги в звената Ford Blue, Model e и Ford Pro.

Подобно на други американски производители на автомобили, Ford се стреми да излезе извън рамките на традиционния си бизнес модел за продажба на едро към дилъри и да изгради постоянни приходи от услуги, свързани с автомобилите си, подобно на Apple в хардуерните продукти.

Стърн се присъединява към изпълнителния екип на Ford, който включва друг възпитаник на Apple - Дъг Фийлд - главен директор по развитие на напредналите продукти и технологиите.

През май конкурентът General Motors също нае бивш изпълнителен директор на Apple, Майкъл Абът, да ръководи софтуерния му бизнес.

На пресконференция Фарли заяви, че новата дигитална автомобилна архитектура, която се очаква да бъде пусната през 2025 г. с появата на следващото поколение електромобили на Ford, ще даде възможност за разработване на нови услуги, като например за клиенти на дребно и за търговски клиенти.

Към момента Ford има над 550 000 абонати на платен софтуер и услуги, като повече от 80% от тях са чрез бизнес звеното Ford Pro.

Този бизнес генерира стотици милиони долари приходи, според Фарли, с маржове от 50% и повече.

Стърн заяви, че Ford планира да създаде „пакети от услуги“, които ще осигурят „по-безопасно, по-удобно и по-продуктивно преживяване“.

Една от първите задачи на Стърн е да помогне за разширяването на пакета BlueCruise на Ford за свободни ръце, който се разширява до повече автомобили през 2024 г.

През следващата година автомобилният гигант ще инсталира оборудването BlueCruise в още 500 000 автомобила, като същевременно ще предостави на клиентите възможността да активират абонаментния пакет във всеки един момент от собствеността, а не само при покупката.

Производителят планира да предлага BlueCruise на по-широк кръг от модели на Ford и Lincoln, включително F-150, F-150 Lightning, Expedition, Navigator, Nautilus и Corsair.

Анкети