Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. Куриоз: Новата Lada Aura на „АвтоВАЗ“ не успя да запали на официалната си презентация (ВИДЕО)

Автомобили

Куриоз: Новата Lada Aura на „АвтоВАЗ“ не успя да запали на официалната си презентация (ВИДЕО)

Куриоз: Новата Lada Aura на АвтоВАЗ не успя да запали на официалната си презентация (ВИДЕО) - Tribune.bg
Снимка:
© Стопкадър

Опитът на „АвтоВАЗ“ да представи новия модел Lada Aura на Санктпетербургския икономически форум претърпя неуспех.

Автомобилът, който е подобрена версия на Lada Vesta и който Министерството на промишлеността и търговията в страната смяташе за възможна нова кола за служители, не запали от първия път, пише The Moscow Times.

Директорът на „АвтоВАЗ“ и ексминистър на транспорта Максим Соколов се опита да демонстрира новия автомобил, който е определян като „революция в автомобилната индустрия“ с мощност на двигателя 122 к.с. Въпреки желанието на топ мениджъра, двигателят на колата не запали.

С изясняване на проблема се зае руският министър на финансите Антон Силуанов, който дори погледна под капака на колата. Така след намесата на Силуанов автомобилът, който струва 2 млн. рубли беше стартиран.

В момента монтажната линия на АвтоВАЗ, най-големият автомобилен производител в Русия, е спряна, поради затруднения с редица доставчици, които уведомиха компанията, че прекратяват доставките си.

След като Renault, който притежаваше 68% от „АвтоВАЗ“, напусна Русия, заводът в Толиати премина към производството на „специални“ версии на Lada с минимална конфигурация, а след това възобнови производството на Lada Granta, две версии на Niva и нова версия на Lada Веста.

Според резултатите от миналата година продажбите на „АвтоВАЗ“ са паднали с 46%, до 188.6 хиляди коли, но пазарният му дял се е повишил до 10-годишен рекорд – 27.9%.

Като цяло, след като чуждестранните автомобилни производители напуснаха Русия и това преустанови работата на 18 от 20 автомобилни завода, автомобилното производство през 2022 г. се срина три пъти. 450 хиляди автомобила са напуснали поточните линии - рекордно нисък брой от началото на 70-те години.

През 2023 г. се оказа невъзможно работата на тази индустрия да се възстанови напълно. Според Росстат спадът в производството на леки автомобили през първото тримесечие е 68%.

Анкети