Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. Онлайн магазините за мобилни приложения и игри регистрират спад в продажбите с 4,8%

Технологии

Онлайн магазините за мобилни приложения и игри регистрират спад в продажбите с 4,8%

Онлайн магазините за мобилни приложения и игри регистрират спад в продажбите с 4,8% - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

С понижение в обема на търговията и броя на изтеглените приложения се характеризира третото тримесечие на най-големите мобилни платформи за пазаруване на софтуер – „Ап стор“ (App Store) на „Епъл“ (Apple) и "Гугъл плей" (Google Play) на „Алфабет“ (Alphabet). Това показват данните на една от най-разпознаваемите фирми в областта на пазарния анализ на приложения "Сензор тауър" (Sensor Tower), посочва БТА.

За тримесечието, приключило през септември, генерираните приходи от посочените по-горе мобилни платформи са в размер на 31,6 милиарда долара или с 4,8 на сто под реализираните постъпления за съответния период на 2021 г., сочат данните на аналитичната компания.

Продължава тенденцията от предишното тримесечие онлайн магазинът на „Епъл“ да реализира два пъти повече продажби от този на „Гугъл плей“. През лятното тримесечие постъпленията на компанията, базирана в Купертино, Калифорния, възлизат на 21,2 милиарда долара или с 2,4 на сто по-малко от същия период на 2021 г. Данните за приложението, чиято компания майка е „Алфабет“, показват по-значителен спад. За периода юни-септември понижението в приходите на „Гугъл плей“ възлиза на 9,6 на сто, като генерираните приходи са в размер на 9,6 милиарда долара.

Неигрови приложения

„ТикТок“ (TikTok), известна като „Доуин“(Douyin) в Китай, продължава да е приложението, които привлича най-много приходи, като се вземе предвид комбинираното им представяне в „Ап стор“ и „Гугъл плей“. През изминалото тримесечие постъпленията на потребителите, които ползват китайското приложение за кратки видеа достига 914,4 млн. долара. От своя дебют в онлайн магазините на „Епъл“ и „Алфабет“ (2016 - 2017 г.) „ТикТок“ генерира общи постъпления от 6,3 милиарда долара.

Популярното сред най-младите потребители на мобилни устройства приложение е реализиращото най-много постъпления в „Ап стор“. При „Гугъл плей“ водеща позиция заема приложението за допълнително дисково пространство „Гугъл уан“ (Google One) с постъпления от 330 милиона долара.

„ТикТок“ също така счупи още един рекорд през третото тримесечие на 2022 г., като продължи поредицата си като приложението генериращо най-много приходи за тримесечие в продължение на четвърти пореден отчетен период.

В общодостъпният доклад (без подробно описание на приходите на всяко едно приложение - бел. р.) на „Сензор Тауър“ класацията за приложенията, генериращи най-много приходи за двете платформи изглежда така:

1. "ТикТок"

2. "Ю тюб"

3. "Гугъл уан"

4. "Тиндър"

5. "Дисни+"

По отношение на броя на свалените приложения от двете най-популярни мобилни платформи за търговия със софтуер се отчита понижение от 1 процент на годишна база през третото тримесечие до 35,3 милиарда свалени апликации и игри.

Понижението на показателя се дължи на представянето на „Гугъл плей“, където за периода са свалени 27 млрд. приложения от различните потребители, което представлява понижение на годишна база от 2,2 на сто. При „Ап стор“ се отчита увеличаване в броя на инсталираните за първи път приложения и игри до 8,2 млрд. пъти, което е ръст спрямо периода юни-септември 2021 с 2,2 пъти.

„ТикТок“ отново е най-тегленото неигрово приложение и на двете платформи, достигайки приблизително 196,5 милиона инсталации през разглеждания период. През първата половина на 2022 г. „Инстаграм“ (Instagram) е номер 1 по изтегляния в „Гугъл Плей“, но през третото тримесечие на годината разменя това място с друго приложение „Мета“ (Meta) – „Фейсбук“ (Facebook), което отбеляза приблизително 150,3 милиона инсталации на платформата за търговия на „Андроид“ (Android).

Най-сваляните приложение и в двете платформи за третото тримесечие са:

1. "ТикТок"

2. "Инстаграм"

3. "Фейсбук"

4. "Уотс ап"

5. "Месинджър"

Игри

Потребителските разходи за мобилни игри са намалели още по-рязко, отколкото теза за приложенията, като приходите за категорията са спаднали с 12,7 процента на годишна база до 19,3 милиарда долара през третото тримесечие. Както „Ап стор“, така и „Гугъл плей“ отчитат по-малко приходи в сравнение с предходния период, като разходите за мобилни игри на платформата на „Епъл“ се понижават с 9,8 процента на годишна база до 11,9 милиарда долара, а пазарът на платформата на „Андроид“ регистрира 7,4 милиарда долара, или спад от 16,9 процента на годишна база.

Както и през първото полугодие на 2022 г., първите три най-печеливши мобилни игри през наблюдавания период са „Онър ъв Кингс“ (Honor of Kings), „Пи Ю Би Джи Мобайл“ (PUBG Mobile) и „Женшен импакт“ (Genshin Impact).

„Онър ъв Кингс“, което е заглавие номер 1, отбелязва приблизително 639,3 милиона долара постъпления през третото тримесечие, докато втората „Пи Ю Би Джи Мобайъл“ и третата „Женшен импакт“ регистрират съответно 450,6 милиона долара и 369,7 милиона долара.

Най-сваляните игри са „Събуей сърфърс“ (Subway Surfers), „Стъмблъл гайс“ (Stumble Guys) и „Джарина фрий файър“ (Garena Free Fire). Броят на свалянията им е съответно 86,2 милиона, 77 милиона и 62,3 милиона пъти.

Като цяло през третото тримесечие се забелязва задържане на нивата на инсталации на игри спрямо второто в размер на около 13,7 млрд. пъти. Притежателите на „айФон“ са свалили игри в обем от 2,1 милиарда пъти, а тези с мобилни устройства на Андроид - 11,6 млрд пъти.

Прогноза

На фона на продължаващото влошаване на икономическата обстановка се очаква трудно последно тримесечие по отношение на представянето на двата най-големи онлайн магазина за мобилни приложения. Допълнително затруднение за потребителите се очаква да бъде и повишението на цените от страна на „Епъл“ в „Апп стор“, което влезе в сила в някои региони от 5 октомври. То ще засегне всички страни от еврозоната, Япония, Южна Корея, Швеция, Полша, Чили, Виетнам и др.

През юни „Сензор тауър“ обяви, че до 2026 г. похарчените пари за приложения, покупки в приложенията и абонаменти ще достигнат 233 милиарда долара., след като през 2021 г. пазарът възлизаше на 132 милиарда долара което би било повишение с около 77 на сто.

Анкети