Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. С 23% са се увеличили разходите на домакинствата за третото тримесечие на годишна база

Парите

С 23% са се увеличили разходите на домакинствата за третото тримесечие на годишна база

С 23% са се увеличили разходите на домакинствата за третото тримесечие на годишна база - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Общият разход на домакинствата през трето тримесечие на 2022 г. е 4 617,72 лв., спрямо трето тримесечие на 2021 г. се увеличава с 23,0%., това става ясно от данните поместени в последния информационен бюлетин на Министерството на труда и социалната политика.

Основна част от разходите на домакинствата представлява потребителският общ разход, който формира 84,6% от общия разход за трето тримесечие на 2022 г., спрямо същото тримесечие на 2021 г. увеличава нивото си с 25,0% в структурата на общия разход на домакинствата.

Елементи на потребителския общ разход са разходите за храна, разходите за жилище, разходите за обзавеждане, разходи за транспорт, за здравеопазване, разходите за образование, за съобщения и други.

Ръстове на годишна база през трето тримесечие на 2022 г.:

Нарастването е както следва:

за храна  с 24,5%;

за алкохолни напитки и тютюневи изделия  със 17,5%;

за облекло и обувки  с 9,5%;

за жилища, вода, електроенергия и горива с 37,9%;

за жилищно обзавеждане и поддържане на дома  с 23,9%;

за здравеопазване  с 29,0%;

за транспорт с 29,0%;

за съобщения н с 16,9%;

 за свободно време, културен отдих и образование нарастват с 22,9 %

Общ разход средно на лице

През трето тримесечие на 2022 г. общият разход средно на лице е 2 239,00 лв., увеличава се с 23,8% спрямо същото тримесечие на 2021 г.

Ръстове на разходите на годишна база през трето тримесечие на 2022 г.:

 за храна нарастват с 25,3%;

 за алкохолни напитки и тютюневи изделия нарастват с 18,2%;

 за облекло и обувки нарастват с 10,2%;

за жилища, вода, електроенергия и горива нарастват с 35,1%;

за жилищно обзавеждане и поддържане на дома нарастват с 24,7 %;

за здравеопазване нарастват с 29,9%;

за транспорт нарастват с 29,9%;

за съобщения нарастват със 17,6 %;

за свободно време, културен отдих и образование нарастват с 23,7 %;

за разнообразни стоки и услуги нарастват с 13,4%.

МТСПМТСП

Анкети