Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Как Китай успя да измести Япония от лидерската позиция по износ на автомобили в световен мащаб

Анализи

Как Китай успя да измести Япония от лидерската позиция по износ на автомобили в световен мащаб

Как Китай успя да измести Япония от лидерската позиция по износ на автомобили в световен мащаб - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Глобалната доминация на Китай в областта на електрическите автомобили помогна на страната да изпревари Япония като най-голям износител на автомобили в света през изминалата година, потвърдиха официални данни, цитирани от АФП.

Японските гиганти Toyota и Nissan са много по-предпазливи от китайските си колеги BYD по отношение на електромобилите, като залагат на хибридни модели.

Данните, публикувани от Японската асоциация на автомобилните производители, показват, че доставките на леки автомобили, камиони и автобуси са се увеличили с 16% до 4,42 млн. през миналата година.

Но Китай е изнесъл почти 500 000 автомобила повече - общо 4,91 млн. автомобила, както бе съобщено от Китайската асоциация на автомобилните производители този месец.

Китайското митническо бюро определя броя на автомобилите като още по-висок - 5,22 милиона, което представлява огромен ръст от 57% на годишна база, като всеки трети автомобил е изцяло електрически.

Страната и преди е доставяла повече превозни средства от Япония на месечна база, но данните потвърдиха, че тя е номер едно и за цялата година.

За разлика от китайските фирми, японските автомобилопроизводители, включително Toyota - отново потвърдена, като най-голямата компания в света по продажби на бройки, произвеждат огромни количества автомобили и в други страни.

През 2022 г. производството на превозни средства в Япония, без мотоциклетите, възлиза на 7,84 млн. единици, но производството в чужбина е почти 17 млн.

Японските производители отдавна залагат на хибриди, които съчетават енергия от батерии и двигатели с вътрешно горене - област, в която те са пионери с модели като Toyota Prius.

Но те се стремят да променят своята стратегия, като Toyota има за цел да продава 1,5 млн. електромобила годишно до 2026 г. и 3,5 млн. до 2030 г.

Компанията също така се надява да започне масово производство на батерии от твърдо гориво, които да се зареждат по-бързо от конвенционалните и да осигуряват по-голям пробег на електромобилите.

Подпомагани от силната държавна подкрепа, китайските фирми за електрически превозни средства изпреварват по-утвърдени конкуренти като General Motors, Volkswagen и Toyota.

През четвъртото тримесечие на 2023 г. BYD дори отне короната на Tesla за най-много продажби на изцяло електрически превозни средства, сочат данни от този месец.

Анкети