Технологии
AI стартъпът Perplexity потвърди интереса си към закупуване на TikTok

AI стартъпът Perplexity изрази интерес към закупуването на TikTok, който е изправен пред крайния срок да се раздели с китайския си собственик или да бъде забранен в САЩ.
В публикация в блога си Perplexity изложи визия за интегриране на своите възможности за търсене в интернет, базирани на изкуствен интелект, с популярното приложение за споделяне на видеоклипове.
„Комбинирането на Perplexity с обширната видеотека на TikTok ще ни позволи да изградим най-доброто преживяване в света“, аргументира се базираната в Сан Франциско фирма.
„Perplexity е в изключителна позиция да възстанови алгоритъма на TikTok, без да създава монопол, съчетавайки технически възможности от световна класа с независимостта на Little Tech“, се казва още в позицията.
По-рано този месец президентът Доналд Тръмп заяви, че Съединените щати водят разговори с четири групи, заинтересовани от придобиването на TikTok, като притежаваното от Китай приложение е изправено пред несигурно бъдеще в страната.
Американски закон разпореди TikTok да се отдели от китайския си собственик ByteDance или да бъде забранен в САЩ.
„Имаме работа с четири различни групи. И много хора го искат, а това зависи от мен“, заяви Тръмп на борда на Air Force One.
„И четирите са добри“, добави той, без да ги назовава поименно.
Законът за забрана на TikTok влезе в сила на 19 януари поради опасения, че китайското правителство може да използва платформата за споделяне на видеоклипове, за да шпионира американци или да влияе тайно на общественото мнение в САЩ.
По време на първия си престой в Белия дом Тръмп по подобен начин се опита да забрани TikTok в САЩ от съображения за национална сигурност.
С наближаването на крайния срок, заложен в закона, TikTok временно спря работа в САЩ и изчезна от магазините за приложения, за ужас на милиони потребители.
Тръмп разпореди отсрочка от два месеца и половина след началото на втория си мандат през януари, търсейки решение с Пекин.
Впоследствие TikTok възстанови услугата в САЩ и се върна в магазините за приложения на Apple и Google през февруари.