Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Американците са похарчили 13,3 млрд. долара по време на Кибер понеделника

Парите

Американците са похарчили 13,3 млрд. долара по време на Кибер понеделника

Американците са похарчили 13,3 млрд. долара по време на Кибер понеделника - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Американците са похарчили 13,3 милиарда долара онлайн през т.нар. Кибер понеделник (Cyber Monday) в Съединените щати, тъй като потребителите са се възползвали от големи празнични отстъпки за всичко - от електроника до играчки, следвайки слабото търсене в магазините в САЩ през Черния петък, показват данни на Adobe, цитирани от Ройтерс.

Потребителите са похарчили 13,3% повече в сравнение с Кибер понеделника през 2023 г. ,като повече от половината от онлайн продажбите са били направени през мобилно устройство (продажби за 7,6 млрд. долара), посочва Adobe. По време на Черния петък пък бяха изхарчени онлайн рекордните близо 10,8 милиарда долара, което представлява повишение с 10,2% спрямо година по-рано.

По този начин Cyber Monday остава традиционно най-големият ден за интернет пазаруване в Америка след смесения празничен сезон за пазаруване досега и след като продажбите във физически съществуващи магазини по време на Черния петък нараснаха с едва 0,7% спрямо година по-рано, според предварителните оценки на Mastercard, предава БНР.

През целия петдневен период на пазаруване около Деня на благодарността, американските потребители са похарчили 41,1 милиарда долара - увеличение с 8,2% спрямо миналата година

През Cyber Monday трафикът към сайтове за търговия на дребно от чатботове или купувачи, кликнали върху връзка към уебсайт, се е повишил с 1950% от Черния петък до уикенда, посочи още Adobe.

Онлайн търговци на дребно като Walmart и Amazon разчитат на генеративен изкуствен интелект (GenAI) за обслужване на клиенти и функции за търсене, за да улеснят купувачите да намират продукти в уебсайтове и мобилни приложения, отбелязва Ройтерс.

В събота търговците на дребно, използващи инструменти на GenAI за обслужване на клиенти, отбелязаха 15% по-висок процент на покупки от потребители, според оценки на Salesforce, компания за облачни изчисления, която проследява глобални данни за пазаруване на повече от 1,5 милиарда потребители.

Междувременно Amazon.com заяви във вторник, че през седмицата на Черния петък и Кибер понеделника е било регистрирано най-голямото празнично пазаруване в историята за този период около Деня на благодарността.

"Ние знаем колко много нашите клиенти ценят спестяването на пари и нашите клиенти спестиха милиарди с нас по време на тазгодишното празнично пазаруване", посочи Дъг Херингтън, главен изпълнителен директор на Worldwide Amazon Stores.

Adobe прогнозира, че продажбите през целия празничен сезон на пазаруване от 1-ви ноември до 31-ви декември ще достигнат 240,8 млрд. долара, което би представлявало ръст от 8,4% спрямо същия период на 2023 г.

Анкети