Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. 9% ръст на колетните пратки в Европа през празничния сезон предвижда FedEx, заради увеличението на електронната търговия

Анализи

9% ръст на колетните пратки в Европа през празничния сезон предвижда FedEx, заради увеличението на електронната търговия

9% ръст на колетните пратки в Европа през празничния сезон предвижда FedEx, заради увеличението на електронната търговия - Tribune.bg
Снимка:
© FedEx

Ново проучване на Federal Express Corporation, най-голямата компания за експресен транспорт в света, прогнозира, че доставчиците на колетни пратки ще транспортират общо 6.2 милиарда пратки в Европа за периода от октомври до декември 2024 г., което е с 9% повече в сравнение със същия период през 2023 г.

Независимото проучване е проведено от компанията Effigy Consulting, която анализира базата си данни за доставчици на куриерски, експресни и колетни услуги (CEP), съдържаща 500 000 данни за над 300 превозвача в 41 страни. Данните отбелязват значително увеличение спрямо европейските стойности за 2023 г., които възлизаха на 5.7 милиарда пратки.

Ръстът се дължи на увеличението в електронната търговия, като близо 70% (4.2 млрд.) от пратките се очаква да бъдат доставени директно до потребителите. Пиковият сезон, включващ Черния петък и периода преди празниците, е от критично значение за европейските търговци и производители. Около 30% от целия обем за 2023 г. е бил доставен през последните три месеца на годината, което подчертава значимостта на т.нар. „златно тримесечие“ — със 7 процентни пункта повече от средното за останалите три тримесечия.

Доставките между фирми също нарастват през пиковия сезон, когато магазините се презареждат, а търговските обекти се подготвят за най-натоварения си период. Прогнозира се, че малко под една пета (19.5%) от активността ще бъдат пратки бизнес-към-бизнес, като почти още една десета (8%) ще са потребител-към-потребител за подаръци, изпращани до приятели и семейства в целия континент. Останалите няколко процента са доставки потребител-към-бизнес.

Вaутер Роелс, регионален президент на FedEx за Европа, коментира: „Пиковият сезон е критичен момент за логистичния сектор и безбройните фирми, които подкрепяме. Очаква се тази година да бъде най-голямата от пандемията насам по отношение на доставките на колетни пратки, което отразява силата на европейската електронна търговия.“

„Доставките между континенти и държави са от решаващо значение за търговията и растежа, като това „златно тримесечие“ представлява разликата между печалбата и загубата за търговците на дребно и фирмите. Заедно с нашите клиенти се подготвяме, за да гарантираме успеха на този пиков период.“

За да илюстрираме мащаба на пиковия период, ако пратките бъдат бъдат наредени една след друга, те ще се простират на 1.15 милиона мили - достатъчно, за да стигнат до Луната и обратно два пъти, като ще има още много пратки в резерв. Общото тегло на стоките, транспортирани в Европа през този пиков период, ще бъде почти 7.5 млн. тона, което се равнява на около 15 кг за всеки жител на ЕС и Обединеното кралство.

Страните с най-голям обем на доставките през този пиков сезон се очаква да бъдат Обединеното кралство (1.3 млрд.) и Германия (1.1 млрд.), следвани от Франция с малко над половин милиард (524 млн.), като на всеки човек в Обединеното кралство и ЕС ще бъдат доставени средно по 12 пратки през тримесечния период.

Прогнозите са, че Европа ще внася повече стоки от извън континента, отколкото ще изнася, като почти 200 милиона пратки ще пристигнат например от Китай и САЩ, в сравнение със 75 милиона, които ще бъдат експортирани от Европа. Въпреки това се очаква почти половин милиард от пратките, изпратени през този пиков сезон в Европа, да бъдат за износ, като базираните в Европа фирми ще изпратят почти 500 милиона пратки до други държави както в ЕС, така и извън него.

Роелс продължи: Това проучване показва също, че ролята на Европа като регион за износ не бива да се пренебрегва, подчертавайки важността на наличието на отлични междуконтинентални въздушни и вътрешноевропейски въздушни и сухопътни логистични мрежи. Във FedEx ние също така използваме данните, преминаващи през нашите физически мрежи, за да подкрепяме бизнеса през пиковия сезон - като всеки пакет се сканира 20-25 пъти и имаме възможност да използваме тези данни за мониторинг и критични интервенции.

„Като стратегически кръстопът за глобалната търговия, регионът на Югоизточна Европа и Турция играе ключова роля в свързването на европейските бизнеси с пазарите в Азия, Близкия изток и извън тях. Използвайки нашата мрежа, ние подкрепяме клиентите си в навигирането през най-натовареното време на годината и им помагаме да се възползват от възможностите за растеж в различните региони“, каза Есер Сезек, вицепрезидент „Наземни операции“ във FedEx за региона на Югоизточна Европа, Франция, Израел и Турция.

Анкети