Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Boeing понижи прогнозата си за търсене на самолети през следващите 20 години

Анализи

Boeing понижи прогнозата си за търсене на самолети през следващите 20 години

Boeing понижи прогнозата си за търсене на самолети през следващите 20 години - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/БГНЕС

Според прогноза на Boeing, през 2044 г. световният търговски въздушен флот ще наброява малко под 50 000 самолета, като по-голямата част от тях ще бъдат произведени през следващите 20 години, предаде АФП.

Световният флот ще се удвои до 49 600 самолета, което е малко под предишната годишна прогноза на Boeing, съобщи компанията преди началото на гигантското авиационно изложение в Париж.

Развиващите се пазари „с разширяваща се средна класа, динамични и конкурентни авиокомпании и устойчиви инвестиции в авиацията“ ще представляват повече от 50% от търговския флот през 2044 г., в сравнение с почти 40% през 2024 г., заяви Boeing.

Прогнозата обаче показва и ефектите от затрудненията във веригата на доставки вследствие на пандемията от Covid-19.

„Вероятно веригата на доставки е изиграла малка роля в лекото намаление на доставките ни през следващите 20 години“, каза вицепрезидентът на Boeing за търговски маркетинг Дарън Хълст на брифинг, който се състоя преди фаталната катастрофа на Boeing 787 Dreamliner на Air India.

След самолетната катастрофа в Индия: Акциите на Boeing се сринаха с 5%

Прогнозата на Boeing предвижда годишен ръст на пътниците от 4,2%, над годишния ръст на БВП от 2,3%.

„Доставките на нови самолети не успяха да отговорят на търсенето“, коментира Хълст, който оцени, че проблемът е довел до „кумулативен недостиг“ от около 1500 до 2000 самолета.

Хълст обаче очаква темпото на доставките да се ускори до края на настоящото десетилетие.

От 43 600 нови самолета, необходими до 2044 г., около 21 100 ще заменят съществуващия флот, а 22 500 ще бъдат необходими, за да се отговори на нарастващото търсене в Китай и нововъзникващите пазари.

Тези цифри сочат очаквано драстично разширяване на световния въздушен флот в рамките на четири десетилетия от 2004 г., когато флотът се състоеше от едва 16 780 самолета.

В знак за промяната на авиационния пазар, през 2004 г. 10-те най-големи авиационни компании представляваха 45% от световния флот и бяха доминирани от компании от Северна Америка и Европа.

Днес обаче десетте най-големи компании представляват едва 30% от пазара и включват по-голям дял компании от Азия и Близкия изток – регион, който по-рано не беше представен в топ 10.

Етикети: Boeing (48)
Анкети