Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. ДВГ след 2035 г.: Синтетични горива и ревизия на въглеродните емисии

Анализи

ДВГ след 2035 г.: Синтетични горива и ревизия на въглеродните емисии

ДВГ след 2035 г.: Синтетични горива и ревизия на въглеродните емисии - Tribune.bg
Снимка:
© Tribune.bg

ЕС и Германия са постигнали споразумение след спорове относно планираното до 2035 г. постепенно спиране на продажбата на автомобили, използващи изкопаеми горива, с цел борба с изменението на климата, предаде АФП.

Германия се споразумя с ЕС: И автомобилите, задвижвани с е-горива ще се продават след 2035 г.

Важната сделка за забрана на продажбата на нови автомобили с изкопаеми горива от 2035 г. е от ключово значение за амбициозния план на блока да се превърне в „климатично неутрална“ икономика до 2050 г. с нулеви нетни емисии на парникови газове.

Но с безпрецедентен ход по-рано този месец водещият производител на автомобили Германия блокира споразумението в последния момент, след като то вече беше одобрено в рамките на традиционния законодателен процес на ЕС.

Берлин поиска от Брюксел да предостави гаранции, че законът ще позволи продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, работещи със синтетични горива - акцентът в обявения в събота пробив.

„Намерихме споразумение с Германия за бъдещото използване на синтетични горива в автомобилите“, заяви в Туитър еврокомисарят по околната среда Франс Тимерманс.

„Сега ще работим за възможно най-бързото приемане на регламента относно стандартите за CO2 за автомобили.“

Германският министър на транспорта Фолкер Висинг заяви, че автомобилите с двигатели с вътрешно горене могат да продължат да бъдат регистрирани и след 2035 г., ако използват само горива, които са неутрални по отношение на емисиите си на CO2.

Продължилите седмици преговори между Европейската комисия и Германия за излизане от задънената улица бяха съсредоточени върху желанието на Берлин за по-силен ангажимент по отношение на синтетичните горива от представения в първоначалния текст.

Синтетичните горива, за които Германия искаше изключение, все още са в процес на разработване и се произвеждат с помощта на нисковъглеродна електроенергия. Технологията не е доказана, но германските производители се надяват, че тя ще доведе до по-широко използване на двигателите с вътрешно горене.

Неправителствени организации, работещи в областта на околната среда, оспорват значението на синтетичните горива за прехода на автомобилния сектор към чисти енергийни източници, като твърдят, че те са твърде скъпи, замърсяващи и енергоемки.

Някои експерти от бранша изразиха съмнение дали автомобилите, задвижвани със синтетични горива, могат да се конкурират на пазара с електрическите автомобили, които се очаква да поевтинеят с течение на времето.

Шефът на Audi Маркус Дюсман заяви пред „Шпигел“, че синтетичните горива „няма да играят важна роля в средносрочното бъдеще на леките автомобили“, дори и да се окажат полезни в прехода към зелена икономика.

Някои наблюдатели видяха вътрешнополитически сметки зад първоначалния ход на Германия да блокира сделката, която раздразни някои от партньорите на Берлин в ЕС.

Социалдемократите на германския канцлер Олаф Шолц формираха коалиционно правителство със Зелените и либералната партия ФДП, която инициира този ход.

ФДП, която загуби пет поредни регионални избори, изпитва затруднения в националните проучвания и се надяваше да получи подкрепата на избиратели, враждебно настроени към забраната на двигателите с вътрешно горене.

Шолц действа, за да запази единството на коалицията, като се присъедини към позицията на ФДП срещу Зелените.

Към Германия се присъединиха и други големи производители на автомобили - Италия, Полша и Унгария, които се включиха в малък алианс срещу забраната на двигателите с вътрешно горене.

ЕС има за цел да намали до нула емисиите на CO2 от новите превозни средства, като планираният план за двигателите с вътрешно горене на практика налага електромобилите от средата на следващото десетилетие.

Индустрията очакваше новите правила на ЕС, като през последните години масово инвестира в електрически превозни средства.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.