Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Финансисти: Ако ще приемаме еврото от 1 януари 2025 г., информационната кампания трябваше да е започнала преди месец

Анализи

Финансисти: Ако ще приемаме еврото от 1 януари 2025 г., информационната кампания трябваше да е започнала преди месец

Финансисти: Ако ще приемаме еврото от 1 януари 2025 г., информационната кампания трябваше да е започнала преди месец - Tribune.bg
Снимка:
© Кадър/Нова Нюз

Според законови разпоредби, ако България се готви да приеме еврото от 1 януари 2025 г. първият етап на информационната кампания е трябвало да стартира преди месец. Това обясни в ефира на Нова Нюз председателят на сдружение „Институт на дипломираните финансови консултанти" Преслав Китипов

„Въпреки, че такава кампания все още не е стартирала е много хубаво, че процентът на българите, които подкрепят еврото се увеличава. Защото липсата на такава кампания означава, че евроскептиците, бидейки „гласовити“ могат да обеждават и всъщност започнаха да убеждават хората в противното, т.е. да не влизаме в еврозоната“, коментира още финансистът.

„Смятам, че тихото мнозинство от хората са разумни и виждат безспорните ползи от въвеждането на еврото. Ние сме евроизирани още от 1997 г. и берем плодове на лихвена стабилност“, коментира от своя страна финансовият експерт Деян Василев. В противовес на тази стабилност той даде за пример Унгария, където ОЛП е 13% и Румъния, където е 7%.

„Там ежедневно хората, които теглят кредити в евро следят курса, за да видят дали не им се е повишила вноската. Хората имат една валутна несигурност“, обясни той.

„Ние – обратното, имаме абсолютна валутна сигурност и просто 90% сме в еврото – остават още едни 10% от този път“, смята финансистът.

„България продължава икономически да просперира. Всички тези „кресливи евроскептици” използват измислени аргументи затова колко е трудно в еврозоната. Ние не може безкрайно да стоим във валутен борд. Аржентина например излезе зрелищно от техния валутен борд, което доведе до поредна обезценка на валутата им”, каза още Василев.

„На този фон виждаме какво се случва в Хърватия – стабилизиране, препълнени плажове, икономика, която просперира, но там са провели страхотна информационна кампания преди това“, допълни още той.

Анкети