Анализи
Фирмите за водоснабдяване във Великобритания са глобени с милиони - но означава ли това, че сметките на потребителите ще се понижат?
Компаниите за водоснабдяване във Великобритания ще трябва да върнат общо £157,6 милиона обратно на клиентите си заради недостатъчно изпълнение на плановете.
Те бяха санкционирани за това, че не успяха да намалят количеството отпадъчни води, изтичащи в реките, и за това, че не намалиха броя на течовете. Заявката им беше за 16% намаление от 2019 г. на течовете, а са изпълнили едва 6%.
Това означава ли, че сметките ми ще намалеят?
Не е толкова просто.
Най-голямото наказание беше наложено на Thames Water, от £56,8 милиона, но това ще се равнява само на няколко паунда от сметката на всеки клиент.
Отделно енергийният регулатор на Острова също предложи да се позволи на фирмите да увеличат сметките средно с £94 на клиент през следващите пет години (окончателното решение за това трябва да бъде взето през декември).
Така че, въпреки пропуснатите цели, всички отстъпки ще бъдат почти нулеви на фона на годишните повишения.
Прави ли се нещо, за да се променят нещата?
Лейбъристите предложиха нови закони, според които шефовете на компаниите могат да бъдат вкарани в затвора до две години, но все още нищо не е влязло в сила.
Не е ясно дали тези глоби ще нанесат удар на компаниите - общата санкция от £157,6 милиона, пред която е изправен целият сектор, е по-малка от сумата на дивидента на една компания (Thames Water), изплатена на своите акционери през миналата година.
За много компании глобите са само „капка в морето“, казва Джеймс Уолъс от River Action, предава Sky News.