Анализи
Германия търси начин да подпомогне автомобилната си индустрия: Иска отмяна на крайния срок за прекратяване на продажбите на ДВГ

Германският канцлер Фридрих Мерц заяви, че иска ЕС да отмени планирания краен срок през 2035 г. за прекратяване на продажбите на нови автомобили с двигател с вътрешно горене, тъй като страната му търси начини да помогне на затруднената си автомобилна индустрия.
Гигантите от водещия сектор на Германия, като Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz, изразиха съмнение относно целта на ЕС, тъй като се борят да изградят конкурентоспособен бизнес за електрически превозни средства спрямо китайските конкуренти като BYD.
Преди срещата в четвъртък с представители на автомобилния сектор, Мерц заяви по телевизия NTV, че смята забраната на ЕС за „грешна“.
Миналия месец ЕС обеща да ускори прегледа на целта за 2035 г. след натиск от страна на производителите на автомобили. „Не искам Германия да бъде една от страните, подкрепящи тази грешна забрана“, каза Мерц. Той обаче призна, че въпросът „все още се обсъжда“ с по-малкия му коалиционен партньор в лицето на лявоцентристката Социалдемократическа партия (ГСДП). Министърът на околната среда на ГСДП Карстен Шнайдер, „все още не е убеден“ в необходимостта от изоставяне на целта, каза Мерц, но добави, че се надява правителството да постигне общо становище преди срещата на автомобилния сектор в четвъртък.
Автомобилната индустрия в най-голямата икономика на Европа е засегната от ожесточена конкуренция на Китай, слабото търсене и по-бавно от очакваното преминаване към електрически превозни средства.
По-рано този месец производителят на спортни автомобили Porsche, дъщерно дружество на VW, заяви, че значително ще забави пускането на пазара на електрически превозни средства поради слабото търсене. Мерц посочи, че дизеловите двигатели все още са необходими за производството на камиони и би било „сериозна грешка“ Германия да не може да провежда изследвания в тази област.
Мерц също изрази надежда, че през следващите години могат да бъдат разработени синтетични горива, които биха позволили на двигателите с вътрешно горене да работят „по екологичен начин“. „Не трябва да забраняваме, а трябва да даваме възможност за технологии и това е моята цел“, каза той.