Анализи
Големият печеливш за 2023 г.: Музикалният бизнес
Live Nation, развлекателният гигант, който притежава Ticketmaster, отчита 2023 г. като най-печелившата година по отношение на посещаемостта и продажбите на билети.
Компанията, която понастоящем е обект на антитръстово разследване от страна на Министерството на правосъдието на САЩ, заяви, че посещаемостта на концертите е нараснала с 20% в сравнение с 2022 г., като над 145 млн. фенове са посетили повече от 50 000 събития, съобщи People.
Ticketmaster е продала 620 милиона билета, което е с 13% повече в сравнение с предходната година.
През последните месеци се проведоха впечатляващи международни турнета на изпълнители като Тейлър Суифт и Бионсе. Общите приходи на компанията са се увеличили с 36% до 22,7 млрд. долара, а оперативните приходи са нараснали с 46% до 1,07 млрд. долара.
Според компанията увеличението на концертите и посещаемостта е довело и до двуцифрен ръст на допълнителните продажби за арени, амфитеатри и други.
В доклада се подчертава и разширяването на глобалната индустрия през нейната преломна година, с 50% повече международни изпълнители в 50-те най-големи турнета и 15% повече представления средно в сравнение с преди пет години.
Въпреки че индустрията се е възстановила след пандемията, все още има сериозни притеснения за бизнеса на Live Nation, а именно продължаващото антитръстово разследване и възмущението от лошото управление на Ticketmaster на продажбите за турнето на Swift Eras, което остави много фенове с празни ръце, срина сайта и доведе до повишаване на цените заради масова препродажба.
Изглежда, че тази година ще бъде също толкова силна по отношение на продажбите на билети, с второто международно и вътрешно турне на турнето Eras, както и с турнета на световноизвестни изпълнители като Дженифър Лопес, Дрейк, Bad Bunny и Оливия Родриго.
„През 2023 г. музикалната индустрия достигна нови висоти и търсенето на музика на живо продължава да расте“, заяви Майкъл Рапино, президент на Live Nation.
„Нашият дигитален свят дава възможност на артистите да развиват глобални последователи, като същевременно вдъхновява феновете да жадуват за лични преживявания повече от всякога. В същото време индустрията предлага по-голямо разнообразие от концерти, които привличат нови публики, и разработва повече места за провеждане на концерти, за да поддържа по-голяма мрежа от шоута“, отбеляза Рапино.