Анализи
Идва ли краят на услугата олинклузив?
Заради поскъпването на храните, хотелиери не предлагат олинклузив в офертите за следващата година, твърдят от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация във Варна.
Други експерти в бранша обаче казват, че за да сме конкурентни на туристическия пазар, хотелиерите трябва да предлагат олинклузив.
„Има общо неразбиране какво е олинклузив и какъв е смисълът от него. В Турция например има много хотели, които предпочитат олинклузив стратегията, защото те се намират насред нищото. Няма какво наблизо да се види като забележителност и затова услугата им е съсредоточена върху задържането на туристите изцяло в комплекса. Гърция отхвърли на повечето места олинклузива, защото гърците ценят своите таверни и заявиха, че искат да запазят местната икономика с тях. Нашите черноморски комплекси са създадени на база олинклузив, наричахме го пълен пансион, защото нямаше къде да се хранят гостите извън хотела. Олинклузива го има в България повече от 60 години и ще продължи да го има, където услугата работи в полза на хотелиерите“, посочи пред БНТ Румен Драганов - директор на Институт за анализ и оценка на туризма.
„В жестока конкурентна борба сме в туризма. Който е по-добър и който умее, печели посетители. Конкуренцията е съотношението цена-качество трябва да бъде много добро и рекламата да върви от уста на уста. Посетители да препоръчват на свои близки и познати мястото“, каза Драганов.