Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Инфлацията на храните и напитките във Великобритания може да се покачи до 5,7% до края на годината

Анализи

Инфлацията на храните и напитките във Великобритания може да се покачи до 5,7% до края на годината

Инфлацията на храните и напитките във Великобритания може да се покачи до 5,7% до края на годината - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Инфлацията на храните и напитките във Великобритания може да скочи до 5,7% до края на годината, предупреждава водеща индустриална организация.

Федерацията по храни и напитки (FDF) по-рано прогнозираше инфлацията да достигне 4,8% през декември, но повиши прогнозата си поради ценови натиск върху производителите.

Групата, чиито членове произвеждат една четвърт от всички храни и напитки, продавани в Обединеното кралство, заяви, че текущите цени са се покачват рязко.

Според данните между януари 2020 г. и юли 2025 г. цените на храните и безалкохолните напитки са се увеличили с 37% - в сравнение с 28% при други стоки и услуги.

Някои продукти са отбелязали особено рязко увеличение. При захарта ръстът е с 56%, при пълномасленото мляко с 46%, а при сиренето с 31%.

Инфлацията на храните в Обединеното кралство е по-висока, отколкото в други европейски страни през последните месеци, заявиха от Федерацията по храните.

„Инфлацията на храните и напитките се покачва през цялата година, без признаци на облекчаване. Поглеждайки в дългосрочен план, днешните цени са по-високи от всичко през последните десетилетия. Средната стойност за пет години е повече от два пъти по-висока от тази, наблюдавана между 1990 и 2010 г.“, коментира Лилиана Данила, водещ икономист в FDF, цитирана от SKY news.

„Инфлационните скокове между 2020 и 2023 г. бяха предизвикани от геополитически сътресения, които създадоха прекъсвания във веригата за доставки и рязко покачване на цените на енергията и суровините. Тъй като повечето от тези разходи вече са стабилизирани, този нов инфлационен скок се подхранва от финансовото въздействие на вътрешните политики, които сега достигат до рафтовете на супермаркетите”, посочва още експертът.

Анкети