Анализи
Нова страница: Японски продукти набират популярност в Южна Корея
Японските продукти - от автомобили до бира, уиски и дрехи - стават все по-популярни в Южна Корея, след като през 2019 г. се възстановиха от потребителските бойкоти благодарение на подобряването на двустранните отношения и по-евтината йена.
Месечните продажби на японски автомобили, включително на Toyota Motor, отваря нова страница и Lexus, скочиха с 31% през август спрямо година по-рано, като получиха тласък от кризата в капацитета на конкурента Hyundai Motor. Това отваря нова страница в изместването на потребителските предпочитания към електромобилите.
Южнокорейският президент Юн Сук Йол, който превърна в свой приоритет възстановяването на връзките с Япония след встъпването си в длъжност през 2022 г., ще проведе среща на високо равнище с японския министър-председател Фумио Кишида в Сеул днес.
Продажбите на японски продукти в Южна Корея пострадаха през 2019 г., когато антияпонските настроения се разпалиха, след като Токио наложи ограничения върху износа в спор за принудителния труд по време на войната. Двете държави споделят горчива история, която включва японската колонизация на Корейския полуостров през 1910-45 г. Неотдавнашно проучване показа, че 57% от южнокорейските респонденти на възраст между 20 и 30 години имат положително отношение към Япония, докато 10% са казали същото за Китай.
„Обществената враждебност към Япония се покрива с икономическите ползи от японските продукти и екскурзии“, казва Сонглим Лий, професор по потребителски науки в университета Sungkyunkwan.
Вносът на японска бира в Южна Корея е скочил с близо 70% през първите седем месеца на тази година спрямо година по-рано, докато доставките на японско уиски са се увеличили с близо 50% през периода, сочат данни на Корейската митническа служба.