Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Около 2 млрд. лв. сме похарчили по време на коледно-новогодишните празници

Анализи

Около 2 млрд. лв. сме похарчили по време на коледно-новогодишните празници

Около 2 млрд. лв. сме похарчили по време на коледно-новогодишните празници - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Около 2 милиарда лева сме похарчили преди и по време на коледно-новогодишните празници. Това показват данни на Националния статистически институт. Най-много плащания са извършени в периода от 18 до 31 декември, предимно в големите градове в страната.

За подаръци, продукти за трапезата, куверти за ресторанти и ваучери за пътувания. Това са основните неща, за които повечето български семейства са отделили голяма част от бюджета си в последния месец от миналата година.

„Около 2 милиарда са похарчили гражданите за подаръци и разходи по посрещането на празниците. Това беше краят на годината, много от фирмите дадоха бонуси, стимули, така че отново стимулираха разходите. Това, което ми показаха числата е, че разликата между разходи и приходите средно за жителите на нашата република е около 450 лева“, обясни пред БНТ доц. Елена Ставрова – икономист.

Между 200 и 600 лева са отделили за празниците част от жителите на Благоевград. Въпреки многото поводи обаче, е имало и лишения.

Ангел Стоянов: „Не съм изчислявал сумата, която съм похарчил, но всяка година се харчат достатъчно пари, лишихме се от почивка, предпочетохме да си останем вкъщи.“

Александър Митрев: „Между 200 и 300 лева – декември месец си е време, в което се поднасят подаръци.“

Доходоносен декември за ресторантьорите и по-слаб в сравнение с отминали години за собственици на малки хранителни магазини в Благоевград, отчитат от бизнеса.

„Българинът е свикнал така да се каже да се отпуска и особено за празниците всеки държи да има няколко такива вечери“, каза Васил Димитров – собственик на верига ресторанти в Благоевград.

„Доста по-зле, хората купуват от големите вериги. Нямаше как ние да се преборим с техните цени. Януари – Васильовден, Атанасовден, празници има, февруари обаче може и да затворим“, каза Васил Лазаров – собственик на хранителен магазин в Благоевград.

Заради много именни дни през януари, бизнесът в Благоевград и в момента отчита добри печалби. Най-слаб обаче за всички сектори е месец февруари, когато част от българите започват да планират и летните си почивки.

Анкети