Анализи
Ожесточен пазар: Конкуренцията принуди Alibaba да продаде Intime на загуба от 1,3 млрд. долара
Китайската компания Alibaba се съгласи да продаде веригата универсални магазини Intime със загуба от 1,3 млрд. долара, тъй като технологичният гигант съкращава операциите си с оглед на засилващата се конкуренция на ожесточения пазар за електронна търговия в страната.
В изявление до Хонконгската фондова борса Alibaba заяви, че Intime ще бъде продадена на „консорциум от купувачи, включващ Youngor Group и членове на ръководния екип на Intime“.
В изявлението се казва, че Alibaba очаква да регистрира загуби в размер на около 9,3 млрд. юана (1,3 млрд. долара) в резултат на продажбата, предаде АФП.
Alibaba е водещ играч в огромния сектор на електронната търговия в Китай, но през последните години базираната в Ханджоу фирма се сблъсква с по-силна конкуренция, тъй като съперниците ѝ нарастват, а потребителите се стремят да намалят разходите си.
В резултат на това компанията се стреми да повиши ефективността си, отчасти чрез освобождаване от несъществени активи.
Основана от предприемача Джак Ма през 1999 г., Alibaba започна най-голямото преструктуриране в историята си миналата година, разделяйки групата на шест отделни структури.
Миналия месец тя отбеляза умерен годишен ръст на приходите от 5% през последното тримесечие, което не отговаря на прогнозите.
„В съответствие с нашата стратегия ние продължаваме да инвестираме в основните си дейности, като същевременно повишаваме оперативната ефективност“, заяви тогава главният финансов директор на Alibaba Тоби Сю.
Перспективите за по-нататъшен растеж на вътрешния пазар се усложняват от по-силната конкуренция от страна на местните съперници, включително собственика на Temu PDD Holdings, JD.com и създателя на TikTok ByteDance.
Според официалните данни ръстът на продажбите на дребно в Китай се е забавил до 3% на годишна база през ноември, което не отговаря на прогнозите, тъй като търсенето във втората по големина икономика в света остава слабо.