Анализи
Преходът към електромобилността тревожи работниците от френската автомобилна индустрия
Тъй като Франция е изправена пред крайния срок 2035 г. за постепенното премахване на новите автомобили с двигатели с вътрешно горене, работниците в индустрията се притесняват, че и техните дни може да са преброени, предаде АФП.
Въпреки че в някои региони на Франция, по-специално в северната част на страната, където възниква „Долината на батериите“, има много оптимизъм, работниците в доставчиците на части в други региони са песимистично настроени.
Тъй като продажбата на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели е разрешена само за следващото десетилетие в Европа, индустрията, в която са заети 200 000 души във Франция, е изправена пред принудителен поход към промяна.
„Преходът (към електромобили) можеше да бъде осъществен, когато Walor ни купи, но те не инвестираха“, каза Северин Персон, експерт по контрол на качеството в предприятието на компанията в град Вузие.
Walor купи предприятието през 2018 г. Производството му на шарнири за трактори и камиони не е застрашено от преминаването към електромобили, но търсенето на корпуси на трансмисионни диференциали и колектори за двигатели вероятно ще претърпи големи промени.
Миналата година Walor беше изкупена от германски фонд, специализиран в преструктуриране на предприятия в затруднено положение, и търси да продаде обекта във Вузие и друг в близост.
„Преди Citroen разпределяше работата между всички в Ардените. Те не ходеха до другия край на света, за да получават части“, каза Бруно Бодсон, управител на цех в профсъюза CFDT.
Персон и колегите ѝ са се примирили с вероятното затваряне на фабриката предвид намаляването на поръчките.
Но настроението е различно в северната част на страната, където се изграждат редица „гигафабрики“ за батерии, включително тази на компанията Automotive Cells Company (ACC) в Дуврин
В съвместното предприятие участват производителите на автомобили Stellantis и Mercedes, както и френският петролен и газов гигант TotalEnergies.
ACC построи своя огромен завод за батерии на мястото на фабрика, в която се произвеждат двигатели за Stellantis, чиито автомобили включват френските марки Citroen и Peugeot.
Stellantis заяви, че „мястото е избрано в отговор на социалната нужда“ от преквалификация на служителите на завода. Броят на служителите е намалял от около 5 000 през 80-те години на миналия век до 700 души днес.
В учебния център на съвместното предприятие за акумулатори служителите на Stellantis-Douvrin получават 12-седмично обучение за това как да контролират високоавтоматизираните производствени линии в завода за батерии.