Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Преходът към електромобилността тревожи работниците от френската автомобилна индустрия

Анализи

Преходът към електромобилността тревожи работниците от френската автомобилна индустрия

Преходът към електромобилността тревожи работниците от френската автомобилна индустрия - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС/АРХИВ

Тъй като Франция е изправена пред крайния срок 2035 г. за постепенното премахване на новите автомобили с двигатели с вътрешно горене, работниците в индустрията се притесняват, че и техните дни може да са преброени, предаде АФП.

Въпреки че в някои региони на Франция, по-специално в северната част на страната, където възниква „Долината на батериите“, има много оптимизъм, работниците в доставчиците на части в други региони са песимистично настроени.

Тъй като продажбата на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели е разрешена само за следващото десетилетие в Европа, индустрията, в която са заети 200 000 души във Франция, е изправена пред принудителен поход към промяна.

„Преходът (към електромобили) можеше да бъде осъществен, когато Walor ни купи, но те не инвестираха“, каза Северин Персон, експерт по контрол на качеството в предприятието на компанията в град Вузие.

Walor купи предприятието през 2018 г. Производството му на шарнири за трактори и камиони не е застрашено от преминаването към електромобили, но търсенето на корпуси на трансмисионни диференциали и колектори за двигатели вероятно ще претърпи големи промени.

Миналата година Walor беше изкупена от германски фонд, специализиран в преструктуриране на предприятия в затруднено положение, и търси да продаде обекта във Вузие и друг в близост.

„Преди Citroen разпределяше работата между всички в Ардените. Те не ходеха до другия край на света, за да получават части“, каза Бруно Бодсон, управител на цех в профсъюза CFDT.

Персон и колегите ѝ са се примирили с вероятното затваряне на фабриката предвид намаляването на поръчките.

Но настроението е различно в северната част на страната, където се изграждат редица „гигафабрики“ за батерии, включително тази на компанията Automotive Cells Company (ACC) в Дуврин

В съвместното предприятие участват производителите на автомобили Stellantis и Mercedes, както и френският петролен и газов гигант TotalEnergies.

ACC построи своя огромен завод за батерии на мястото на фабрика, в която се произвеждат двигатели за Stellantis, чиито автомобили включват френските марки Citroen и Peugeot.

Stellantis заяви, че „мястото е избрано в отговор на социалната нужда“ от преквалификация на служителите на завода. Броят на служителите е намалял от около 5 000 през 80-те години на миналия век до 700 души днес.

В учебния център на съвместното предприятие за акумулатори служителите на Stellantis-Douvrin получават 12-седмично обучение за това как да контролират високоавтоматизираните производствени линии в завода за батерии.

Анкети