Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Ресторантьори и хотелиери: Обезпокоени сме от индикациите за увеличаване на ДДС

Анализи

Ресторантьори и хотелиери: Обезпокоени сме от индикациите за увеличаване на ДДС

От бранша посочват, че антикризисната мярка е насочена за стимулиране на бизнеса и ставката от 9% трябва да се запази, в противен случай ще се повишат цените за крайния потребител

Ресторантьори и хотелиери: Обезпокоени сме от индикациите за увеличаване на ДДС - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

 „Това, което ни безпокои, са индикациите на правителството за увеличаване на ДДС. Това логично ще повиши цените и ще падне потреблението“, това коментира Атанас Димитров – заместник-председател Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация.

„Намаляването на ДДС на 9% в туризма беше антикризисна мярка. То е насочено към стимулиране на бизнеса, който има своята специфика. Важно е ставката от 9% ДДС да остане“, посочва още той, предава БНР.

Василев за Бюджет 2024: Промени в данъчните закони и връщане на 20% ДДС за ресторантьорите

„В цяла Европа за този тип услуга се налага диференцирана ставка. Страните, които искат да развиват туризма си, наблягат на този сектор. В дестинации като Англия, Франция, Испания, Гърция, Турция и Хърватска се налага диференцирана ставка. Имаме сериозна аргументация за задържане на ставката. Тя е икономическа. Ще дадем предложенията си. Имахме покана от Министерството на финансите. Надяваме се да има чуваемост, за да съхраним бизнеса“, обясни Димитров.

БХРА прогнозира до 30% скок на цените в ресторантите при връщане на 20% ДДС

„И през тази година се наложи браншът да разрешава проблема с намирането на персонал“, посочи Георги Щерев председател на БХРА.

Тревожно: Над 70% от малките фирми у нас трудно намират квалифициран персонал

Той посочва, че се браншът търси изход като внася кадри от чужбина - Шри Ланка, Индия, Узбекистан, Казахстан.

„Необходимо е да има по-голяма активност от страна на държавата, която да влезе в регулативните си функции", казва Веселин Налбантов, заместник - председател на организацията.

„Туристическата такса не се събира. Държавата, респективно общината, не си върши работата“, категорични са от бранша.

„След кризата, породена от Covid, туризмът отново е пред изпитания“, каза Атанас Димитров.

„Войната в Украйна оказа влияние. Притеснителното е за следващия сезон. Светът отново започва да ври. Ситуацията в Израел реже традиционни туристи, които пристигат“.

Туристическият бранш разчита на рекламата на страната за привличане на повече туристи от чужбина. Залагат се очаквания и към Програмата за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в България, която обяви Министерството на туризма, в размер на 5 милиона лева.

„Разчитаме да тръгнат тези рекламни кампании. Мисля, че може да се намали обаче бюрокрацията“, отбеляза Георги Щерев.

Анкети