Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. След глобите от КЗК: Възможно ли е „Лукойл“ да напусне българския пазар?

Анализи

След глобите от КЗК: Възможно ли е „Лукойл“ да напусне българския пазар?

Коментар на бившия екоминистър Емил Димитров и енергийния експерт Красимир Манов

След глобите от КЗК: Възможно ли е Лукойл да напусне българския пазар? - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

КЗК глоби „Лукойл България” със 195 млн. лв., компанията ще обжалва. Санкцията е наложена заради установено господстващо положение на пазара на съхранение на автомобилни горива чрез непредоставяне на достъп на вносители и производители в собствени данъчни складове, както и непредоставяне на достъп до нефтопродуктопроводите на групата за транспортиране на горива на други производители и вносители, съобщиха от комисията.

195 милн. лева глоба за Лукойл за господстващо положение

В коментар за Нова тв бившият екоминистър Емил Димитров завяи, че "Лукойл'' може да сметне за неизгодно да остане в България.

„Възможно е да си тръгнат с добри или лоши последствия за България. Компанията има нефтопреработващ завод, трасета и складове по пътя си, но те са закупени, не са взети насила. Сега обаче решаваме, че можем да правим с тях каквото си искаме. Търговците в България не искат да си правят бази и инвестиции, а да ползват всичко наготово. Понеже вече има такива бази, искат да се възползват. Държавата е лош стопанин, не управлява добре“, коментира той.

От своя страна енергийният експерт Красимир Манов коментира, че „Лукойл-Нефтохим“ не само трябва да бъде ввзет на оперативно управление, но и да се национализира.

„Това едностранно ще реши всякакви проблеми. Това е поредната глоба, която те няма да платят, тази компания веднага трябва да бъде национализирана. Националната сигурност стои най-отгоре, няма как тази корпорация под контрола на Путин, да мародерства цените. Тръбопроводът Бургас - Александруполис може да се направи за една година“, посочи той.

Според него танкери с до 50 000 тона петрол минават през Босфора, а чрез тях може да се доставя алтернативно суровината.

„Няма никакво значение чия собственост е рафинерията, няма търговец, който да откаже да купи петрол“, убеден е Манов.

Анкети