Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Светлина в тунела: Потребителското доверие в Германия се подобрява

Анализи

Светлина в тунела: Потребителското доверие в Германия се подобрява

Светлина в тунела: Потребителското доверие в Германия се подобрява - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/БГНЕС

Германските потребители навлизат в 2025 г. с малко повече увереност, показва ключово проучване, но доверието остава ниско, тъй като най-голямата икономика в Европа изглежда в застой.

Прогнозният показател, публикуван от социологическите агенции GfK и Нюрнбергския институт за пазарни решения (НИМ), се повиши до минус 21,2 пункта за януари, което е с 1,8 пункта повече в сравнение с предходния месец.

Проучването, проведено сред около 2000 души, показа, че потребителското доверие остава „на много ниско ниво“, заяви експертът по потребителските въпроси на НИМ Ролф Бюркл.

Повишаването на показателя „само частично компенсира претърпените преди това спадове“, каза Бюркл, цитиран от АФП.

Трайно подобрение на настроенията сред домакинствата „все още не се вижда“, каза той.

Според Буеркъл трайният песимизъм на потребителите може да се обясни с „високите цени на храните и енергията“ след неотдавнашната инфлационна вълна и с нарастващите опасения за сигурността на работното място.

Според собствените оценки на правителството германската икономика се е насочила към втора поредна година на рецесия.

Рязкото повишаване на енергийните разходи се отрази не само на потребителите, но и на предприятията, особено в ключовия за Германия производствен сектор.

Трудните времена за промишлеността доведоха до вълна от съкращения на работни места, като най-много бяха засегнати работниците в автомобилния сектор.

Германското бизнес доверие се е понижило до най-ниското си ниво от повече от четири години насам, се казва в публикувано проучване сред около 9000 компании.

Ситуацията не беше подпомогната от политическата криза в Берлин, където коалицията на канцлера Олаф Шолц се разпадна през ноември, което доведе до нови избори през февруари.

Времето, което ще е необходимо за преговори и сформиране на коалиция след вота догодина, означава, че може да минат месеци, преди новото правителство да представи на бизнеса план за икономиката.

Анкети