Анализи
Тенденция: Нараства търсенето на бижута със синтетични диаманти
63% е ръстът на продажбите на годежни пръстени с фабрично произведени камъни през март, а тези с естествени диаманти падат с 25 на сто
В разгара на сезона на предложенията на брак компаниите отчита и ръст на продажбите на фабрично произведени диаманти (бел.ред. синтетични диаманти).
Потребителят не би могъл да види разликата в камъните, но го осъзнава когато прочете цифрата на етикета с цената.
„Разликата е наистина зашеметяваща“, коментира пред CNN Едан Голан, независим анализатор от диамантената индустрия.
По думите му данните от март показват, че броят на продадените годежни пръстени със синтетични диаманти е скочил с 63% в сравнение с миналата година, докато броят на продадените годежни пръстени с естествен диамант е намалял с 25% през същия период.
Връщайки се с още един месец назад, към февруари, данните показват, че броят на продадените пръстени с лабораторни диаманти през този месец е нараснал още повече, до 80% в сравнение с година по-рано, докато броят при годежните пръстени с естествени диаманти е спаднал с 13%.
„Големият страх на индустрията за естествени диаманти е, че потребителите ще започнат да да се насочват към покупката на пръстени с лабораторно отгледани диаманти“, каза той.
Вече е твърде късно за тези страхове. „Всъщност това вече се случи“.
Според експерти търсенето на фабрични камъни се дължи на по-ниската им цена, която е станала водеща в избора в условията на високата инфлация.