Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. В писмо до ЕК: Туроператори алармират, че окрупняванията на авиокомпании ще ощетят потребителите

Анализи

В писмо до ЕК: Туроператори алармират, че окрупняванията на авиокомпании ще ощетят потребителите

В писмо до ЕК: Туроператори алармират, че окрупняванията на авиокомпании ще ощетят потребителите - Tribune.bg
Снимка:
© Albrecht Fietz/Pixabay

Европейският комитет на асоциациите на туристическите агенции предупреждава, че окрупняванията на авиокомпаниите ще намалят конкуренцията, което ще ощети потребителите.

„Консолидацията може драстично да ограничи конкуренцията по отношение на хиляди връзки, като по този начин ще даде възможност на доминиращите на пазара участници да злоупотребяват с позициите си за сметка на европейските пътници“, пише в писмо на Европейската асоциация на туроператорите до ЕК.

„Авиацията се развива динамично, но в бъдеще ни очакват високи цени, които в момента растат с по-бързи темпове от ръста на инфлацията. Причината за поскъпването на цените на самолетните билети са оперативните разходи и тези за заплати на авиокомпаниите, както и екотаксите“, посочи пред БНР Димитрина Горанова, председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти, която членува в Асоциацията на европейските туроператори.

„В момента един от проблемите, с които се сблъскват потребителите, е отмяната на полети. Това до голяма степен се дължи на забавените доставки на нови самолети“, допълни Горанова.

По думите ѝ са в ход сливания на авиокомпании. От Европейския комитет на асоциациите на туроператорите посочват, че ако през 2005 година 5-те най големи европейски авиокомпании са представлявали 47% от трафика в рамките на Европейския съюз, то през настоящата година се очаква да достигне 73.5%.

„Специалисти в бранша дават пример със случващото се в щатите, където именно окрупняването на авиацията е довело до увеличаване на цените и влошаване на качеството. Това лишава сектора от гъвкавост и от конкуренция, която води до подобряване на услугите. И в крайна сметка всичко това ще рефлектира и върху потребителите“, обясни Горанова.

„Много често се случва в авиационния сектор, например, пилотите или даден друг отдел към авиокомпанията да стачкува и ако една авиокомпания управлява полетите по много дестинации, една евентуална стачка ще блокира много от дестинациите и пътниците и ще създаде хаос“, допълни експертът.