Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Внедряват ИИ в пивоварната индустрия

Анализи

Внедряват ИИ в пивоварната индустрия

Внедряват ИИ в пивоварната индустрия - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Изкуственият интелект (ИИ) бързо трансформира индустриите - от самоуправляващите се автомобили до автоматизираното обслужване на клиенти. Сега учените са открили начин да използват ИИ, за да направят бирата по-добра, и то не коя да е бира, а белгийската.

Историята идва от белгийския университет KU Leuven и професор Кевин Верстрепен. Верстрепен вярва, че изкуственият интелект може да бъде мощен инструмент за пивоварите. Той обяснява, че бирата има стотици ароматни молекули, които влияят на начина, по който хората възприемат вкуса и аромата ѝ, предаде "Гардиън".

Тези молекули взаимодействат помежду си, така че вкусът на бирата зависи от всички налични молекули.

ИИ може да ни помогне да разберем тези взаимодействия и да предвидим как ще се усети вкусът на определена комбинация от ароматни молекули на бирата. Така че на практика изкуственият интелект няма да поеме производството, а ще го подобри.

"Бирата - както повечето хранителни продукти - съдържа стотици различни ароматни молекули, които се долавят от езика и носа ни, а след това мозъкът ни ги интегрира в една картина", казва Верстрепен. "Съединенията обаче взаимодействат помежду си, така че начинът, по който възприемаме едно от тях, зависи и от концентрациите на останалите."

За целите на проучването на ИИ са анализирани над 250 белгийски бири от различни стилове, включително плодови бири, западнофландърски ейлове, блондове и дори безалкохолни бири, общо 22 различни стила.

Всяка бира е щателно проучена - анализира се съдържанието на алкохол, сладостта и повече от 200 ароматни съставки. За да разберем как тези химикали се отразяват на вкуса, специален екип от 16 дегустатори прекара три години в дегустация на всяка бира за 50 различни вкусови аспекта като сладост, горчивина и киселинност.

Проучването не свършва дотук. Те са включили реални мнения на потребителите, като са анализирали 180 000 онлайн отзива от RateBeer.

След като проучването на изкуствения интелект приключило, изследователите установили, че дори малки корекции в химическия състав на бирата могат да преосмислят нейния вкус.

Едно от интересните открития, които Верстрепен прави, е, че някои съединения, които преди са били смятани за неприятни, всъщност се оказват желани в по-малки количества, особено когато са съчетани с други специфични вкусове.

На базата на събраните данни екипът изгражда модели с изкуствен интелект, които предвиждат какъв ще бъде вкусът на бирата. Те дори са работили върху прогнозирането на оценката на бирата въз основа на нейния състав.

Със събраните резултати, заедно с изводите на ИИ, те се фокусираха върху подобряването на търговската бира. След това тестваха тези модели, като добавиха малки количества специфични химикали (като млечна киселина и глицерол) към съществуваща бира въз основа на предложенията на ИИ.

Когато резултатите бяха получени, те бяха повече от положителни, което означава, че ИИ може да подобри вкуса на бирата. Както алкохолните, така и безалкохолните версии получиха по-високи оценки във всички значими категории.

Какво означава това за индустрията за производство на бира? За конкретното проучване са използвани само висококачествени търговски бири, но Верстрепен твърди, че тези модели на изкуствен интелект могат да се използват най-добре за подобряване на безалкохолните бири.

Професорът завършва с бележката, че производителите на бира не трябва да се притесняват, тъй като умението за приготвяне на бира остава най-важното в процеса, облекчавайки умовете на пивоварите, които смятат, че ИИ идва за тяхната бира.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.