Анализи
Всяка трета фирма в България отлага плащания към свои клиенти и доставчици

Всяка трета фирма в България отлага плащания към свои клиенти и доставчици, най-вече заради отложени плащания от нейни клиенти и от там - липсата на достатъчно налични средства. Това сочи проучване на финансовата компания Smart Factoring и на агенцията за маркетингови изследвания BluePoint.
Проучването е направено през март сред представителна извадка от лица, вземащи решения в компании с персонал до 249 човека и годишни приходи между 100 000 и 5 000 000 евро, съобщиха от Smart Factoring, предава БТА.
Сред анкетираните компании 42,5 на сто дават ясен сигнал, че отложените плащания влияят по-скоро негативно върху отношенията на фирмата с партньорите им, а 11,2 на сто от тях определят последствията като силно негативни за бизнеса им.
При отложените плащания издадената фактура не се заплаща веднага, а след договорен срок между страните в сделката. Най-често този срок е в рамките на 30, 60 или 90 дни.