Анализи
Заради митата на САЩ и Китай: Голям френски производител на коняк понижи очакванията си за печалба

Френският производител на коняк и ликьор Remy Cointreau отмени прогнозата си за печалба за финансовата 2029-2030 година поради несигурността около митническата политика на САЩ и Китай.
От април американският президент Доналд Тръмп наложи 10% мита върху вноса от почти всички държави по света и заплаши да увеличи митата върху стоките от Европейския съюз.
От своя страна, Пекин наложи мита върху износа на европейско бренди от миналата година, след като ЕС наложи мита върху китайските електромобили.
Френските производители на коняк твърдят, че конфликтът с Китай, който е основен пазар за индустрията, им коства 50 милиона евро (57 милиона долара) на месец.
Remy Cointreau, производител на коняк Remy Martin и Louis XIII, както и на ликьор Cointreau, заяви в отчета си за приходите, че „условията, необходими за поддържане на целите за 2029-2030 г., вече не са налице“.
Групата посочи „продължаващата липса на макроикономическа видимост, геополитическата несигурност около тарифната политика на САЩ и Китай и липсата до момента на възстановяване на американския пазар въз основа на подобряване на основните тенденции“.
Компанията беше поставила за цел да постигне оперативна печалба от 33% през 2029-2030 г., в сравнение с 22% през финансовата 2024-2025 г.
Новият ѝ главен изпълнителен директор Франк Марили, който поема поста на 25 юни, „ще изготви своя собствена стратегическа пътна карта“.
Групата отчете също така нетна печалба от 121 милиона евро за финансовата 2024-2025 година, което представлява спад от 34% спрямо предходната година.