Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Жителите на САЩ се борят със скъпите кредити за автомобили

Анализи

Жителите на САЩ се борят със скъпите кредити за автомобили

Жителите на САЩ се борят със скъпите кредити за автомобили - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

По пътищата на САЩ има повече от 275 милиона коли, но през последните години притежаването на автомобили е по-скъпо от всякога. Анализатори от сектора посочват, че това се дължи на пандемията Covid-19, проблемите с веригата за доставки, упоритата инфлация и повишаването на лихвените проценти на Федералния резерв.

„Извън покупката на първия ви дом, нова кола... е втората най-голяма покупка за повечето хора“, каза Джоана Дийн, вицепрезидент по продажбите в Toyota Financial Services Group, цитирана в репортаж на nbcmiami.

„Като се имат предвид цените на сделките и цените на превозните средства днес, е необходимо финансиране за закупуването на тези превозни средства“, посочва тя.

Повече от 100 милиона американци имат заем за автомобил, а дългът по такъв кредит в САЩ в момента възлиза на 1,5 трилиона долара - рекордно високо ниво.

През 2023 г. средната месечна вноска по заем за ново превозно средство е $725 спрямо $650 през 2022 г., според Experian. Средното месечно плащане за използвано превозно средство е $516 през 2023 г., което е с 2% повече от предходната година.

„Неизплатените салда продължават да растат; потребителите все още издават заеми за автомобили“, каза Мелинда Забрицки, старши директор на Experian за продуктово управление. „Обемът е малко по-малък, но със сигурност сумите по кредитите са по-високи.

Кредитният рейтинг на потребителите влияе върху условията на заема за автомобили

Има както преки, така и непреки кредитори и може да се тегли както за ново, така и за употребявано превозно средство. Потребителите имат опции да избират, но личният лихвен процент и условия зависят от кредитора.

Кредиторите определят лихвите и условията въз основа на тяхната увереност за способността за връщане на заема. Те разглеждат активите, пасивите, приходите, разходите и кредитения рейтинг на потребителя.

„Нашата основна цел е да предоставим на клиентите финансови продукти, които могат да си позволят“, каза изпълнителният директор на Chase Auto Питър Муриунги.

„Нашият приоритет номер едно са нашите потребители и затова въведохме различни процеси, за да гарантираме, че това е така“, посочва той .

Потребители на услуги на Chase Auto са с кредитен рейтинг 620 и по-висок, със среден кредитен рейтинг обикновено в диапазона 700, според Муриунги.

Toyota Financial Services притежава предимно първокласно кредитно портфолио, което означава, че обслужва тези с много висок кредитен рейтинг. Средната стойност е 744, според Дийн.

Процедурите за закупуване на автомобили 

Междувременно американците обикновено не гледат в положителна светлина на опита си при закупуване на кола.

„Беше много бърз процес и имах чувството, че те просто искаха да подпиша най-бързо,  възможно най-бързо“, коментира 32-годишният Шон Милър, който взима заем за колата си през 2019 г.

Това решение, взето преди години, се отразява и до днес на живота на жителя на Бруклин, Ню Йорк.

„Плащам много пари в момента за кола, която всъщност не ми трябва, и се боря и се боря да я продам“, коментира той.

 „Ако я продам днес, вероятно ще е на загуба от 10 000 до 15 000 долара. Разходът по кредита в момента ми пречи да мога да спестявам, за да създам семейство“, добавя Милър.

Всъщност американските купувачи на автомобили са завели многобройни съдебни дела и жалби в цялата страна срещу няколко различни заемодатели. В исковите молби на ищците се твърди, че те имат дискриминационни и незаконни практики за кредитиране на автомобили.

Анкети