Автомобили
Американският производител на електрически камиони Nikola загуби 26% от пазарната си стойност
Американският производител на електрически камиони Nikola Corporation загуби повече от една четвърт от пазарната си стойност, след като компанията отново смени своя главен изпълнителен директор – това се случва за четвърти път в рамките на 4 години. От производителя отново акцентираха върху съмненията си относно продължаването на дейността си като действащо предприятие.
Новината дойде ден след като акционерите одобриха план за емитиране на повече акции, за да подпомогнат така необходимите парични средства въпреки опасенията за разводняване, докато базираната във Финикс Nikola Corporation се справя с продължаващи проблеми във веригата за доставки и се ориентира към технологията за водородни горивни клетки.
От компанията обявиха, че председателят Стивън Гирски, бивш изпълнителен директор на General Motors, незабавно ще поеме поста от Майкъл Лошелер, който се оттегля поради здравословни проблеми.
Инвеститорите на Nikola одобриха в четвъртък предложение, което ще позволи на компанията да издаде повече акции.
„Необходими са 600 милиона долара, за да изпълни бизнес плана си, но това няма да бъде изцяло разреден капитал“, обяви пред журналисти Гирски, предава Ройтерс.
От Nikola отбелязаха „съществени съмнения“ относно способността им да продължат като действащо предприятие през следващите 12 месеца, като повториха предупреждението си за трети път от февруари насам, тъй като очакват „критичен“ допълнителен капитал.
Акциите също бяха повлечени от лошата прогноза за приходите за текущото тримесечие. Производителят на електрически камиони модел Tre е решил да прави акумулаторни електрически камиони само по поръчка и да се фокусира върху камиони с водородни горивни клетки.
По-рано от компанията уволниха 270 служители през юни, като ликвидира и активите на наскоро придобит производител на батерии миналия месец.
Nikola прогнозира приходи за третото тримесечие от 18 до 28 милиона долара. От компанията заявиха, че очакват от 300 до 400 доставки тази година, спрямо прогнозираните по-рано 250 и 350.