Автомобили
BMW отчете спад в печалбата за първото тримесечие
Германският автомобилен производител BMW отчете рязък спад на печалбата за първото тримесечие поради счетоводен ефект, а продажбите му в Европа и Китай също се понижиха, предаде АФП.
Нетната печалба спада с 64% до 3,7 млрд. евро в сравнение с периода на миналата година, когато цифрата бе повишена от пълното интегриране на китайския бизнес на BMW Brilliance.
Въпреки това оперативната печалба на базираната в Мюнхен група скочи с 58,5% до 5,4 млрд. евро, благодарение на продължаващите високи цени на производителя на луксозни автомобили.
Но общите продажби на автомобили намаляват с 1,5% на годишна база, като спадът в Китай е 6,6%, а в Европа - 1,9%.
В Европа „средата се характеризираше с постоянна инфлация и високи лихвени проценти“, заявиха от BMW.
В същото време в Азия „последиците от пандемията от коронавирус в Китай отслабиха развитието на бизнеса на BMW Group“.
Картината е по-положителна в САЩ, където доставките на автомобили са се увеличили с 11,4%.
Групата също така отбеляза, че продажбите на напълно електрически автомобили са се увеличили повече от два пъти и сега те представляват 11% от всички доставки на групата