Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. Експерт: 3% от продадените коли в България през 2022 г. са електрически

Автомобили

Експерт: 3% от продадените коли в България през 2022 г. са електрически

Експерт: 3% от продадените коли в България през 2022 г. са електрически - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

„Ако вземете една Румъния или Сърбия, които имат стандарти като нашия, субсидиите за електрически автомобил са около 10 хиляди евро“, това каза за Euronews Bulgaria Александър Костадинов - председател на Асоциацията на производителите на автомобили.

Той коментира новият екостандарт за автомобилите „Евро 7“ и разясни има ли достатъчна зарядна инфраструктура за електромобилите у нас.

„Има проект гласуван от Европарламента до 2035 г. да спре продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. През 2025г. трябва да влезе категорията „Евро 7“, за да влязат нивата на въглеродни емисии в норма. От 2020 г. пък започва целият този процес. Това е политиката, която ЕС планира и провежда. Всяка страна обаче провежда и местна политика. Всички страни стимулират електрическата мобилност. Чрез данъци, такси, стимули за закупуване на такива“, посочи той.

„Ако потребителите разсъждават по този начин, аз, ако инвестирам в електромобил и искам да отида до Варна от София, дали ще има преимущество спрямо останалите, в България такова нещо няма. Станциите за момента не са чак такава тема, защото в България има 1000 зарядни станции, но по-големият проблем е, че няма такива автомобили у нас. 3% от цялата индустрия или 1000 коли са продадени за миналата година. При парк от 7 милиона. Тук е въпросът държавата да създаде една стратегия и да предприеме стъпки до 2035г., в който да има активности, които хората да започнат все повече да мислят в посока устойчива - еко мобилност. България е единствената страна, която не използва най-важният инструмент, тоест, бонуси при покупки на ел. автомобил. В много страни има план да се забранят ДВГ за автомобилите преди ЕС да го направи, например в Англия през 2030г. Доста от марките на автомобилите също ще спрат да произвеждат такива преди 2030г.“, коментира още експертът.

„Новият автомобил е много близо като цена до употребяваните в момента. Пазарът расте. В България също миналата година пазарът порасна малко. У нас най-много се търсят SUV автомобили, кросоувъри. Доминират все пак леките автомобили“, посочи Костадинов.

Анкети