Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. Германия се споразумя с ЕС: И автомобилите, задвижвани с е-горива ще се продават след 2035 г.

Автомобили

Германия се споразумя с ЕС: И автомобилите, задвижвани с е-горива ще се продават след 2035 г.

Германия се споразумя с ЕС: И автомобилите, задвижвани с е-горива ще се продават след 2035 г. - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Берлин и Брюксел постигнаха споразумение в спора относно забраната за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г.

Споразумението е свързано с бъдещото използване на синтетичните горива в автомобилите.

Правителството в Берлин заяви, че е получило ключови гаранции, че правилата на ЕС ще бъдат технологично неутрални, което ще остави място за т.нар. синтетични горива и те ще могат да се използват в рамките на програмата за нулеви емисии, предава DW.

Припомняме, че преди около месец Германия обяви в последния момент, че блокира приемането на планираната от ЕС забрана за продажбата след 2035 г. на нови автомобили, изхвърлящи въглероден диоксид в атмосферата. Гласуването на законът, който беше почти одобрен от ЕС, беше отложено. Тогава Берлин настоя да бъде разрешено и след тази година да могат да се произвеждат и продават автомобили с двигатели с вътрешно горене, използващи обаче синтетични, или т. нар. е-горива.

Какво се случи днес?

Сделката от днес сложи край на спора между Германия и Брюксел дали производителите все още ще могат да произвеждат автомобили, използващи така наречените е-горива след 2035 г. Това означава, че автомобилите, задвижвани с е-керосин, е-метан или е-метанол, които се произвеждат посредством синтезиране на уловени въглеродни емисии и водород с помощта на електричество, добито от възобновяеми енергийни източници ще могат да се продават и след тази дата.

„Постигнахме споразумение с Германия за бъдещото използване на е-горива в автомобилите“, написа в Twitter вицепрезидентът на Европейската комисия Франс Тимерманс.

 

„Сега ще работим за възможно най-бързото приемане на регламента относно стандартите за CO2 за автомобили.“, коментира още Тимерманс.

От своя страна германският министър на транспорта Фолкер Висинг заяви, че автомобилите с двигатели с вътрешно горене могат да продължат да бъдат регистрирани и след 2035 г., ако използват само горива, които са неутрални по отношение на емисиите си на CO2.

Анкети