Автомобили
Индийското дъщерно дружество на Suzuki излиза на пазара с нов седемместен автомобил
Maruti Suzuki, най-големият производител на автомобили в Индия, се стреми да пробие в сегмента на премиум автомобилите с новия си седемместен автомобил, тъй като все повече купувачи в страната търсят по-големи автомобили с много функции.
Maruti, известна с малките си и компактни автомобили, които са в по-ниския ценови клас - под 1 милион рупии (12 000 долара), пуска новия автомобил Invicto на цена започваща от около 2,5 милиона рупии (30 000 долара).
С този ход индийският автомобилен производител затвърждава стрмежа си за изграждане на нов имидж на марката и навлизане в сегмент с бърз растеж.
„Анализите ни показват, че покупателната способност на индийските купувачи на автомобили се увеличава“, каза главният изпълнителен директор Хисаши Такеучи по време на официалното представяне на новия автомобил.
„Навлизането в този сегмент е голямо предизвикателство за нас, защото все още нямаме опит в продажбата на такъв вид автомобили“, обясни пред журналисти Такеучи, предава Ройтерс.
По думите на главният изпълнителен директор на Maruti, пазарът се развива по-бързо от очакваното и ако компанията не предложи на клиентите си първокласно превозно средство рискува да загуби сериозен пазарен дял на фона на сериозната конкуренция.
Според анализатори дъщерната компания на Suzuki - Suzuki Maruti до момента е приемана като автомобилна марка за масовия пазар, предлагаща достъпни цени и ниски разходи за поддръжка. Когато става въпрос за премиум автомобили обаче или такива, които обикновено са на цена над 2 милиона рупии, купувачите са склонни да се насочат към автомобилите на Toyota Motor или Volkswagen.
Но в момента в страната продажбите на SUV автомобилите достигнаха рекордни нива.
Такива превозни средства съставляват повече от 50% от общо продадените автомобили в страната през миналата фискална година спрямо 28% преди пет години, показват данни на индустрията.
Междувременно делът на малките и компактни автомобили на цена под 1 милион рупии спадна до 60% от общите продажби на автомобили в Индия през миналата фискална година, от около 85% през фискалната година 2018-19.
Данните за продажбите на Maruti следват този тренд. Продажбите на компанията паднаха до около 84% миналата фискална година от 97% преди пет години, отчита Шашанк Сривастава, старши изпълнителен директор, маркетинг и продажби в Maruti.
Компанията се надява, че моделът „Invicto“, което означава „непобедим“ от латински, ще се отрази върху продажбите и на другите модели на марката.