Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. Шофьорите чакат с месеци за части за ремонт на автомобил

Автомобили

Шофьорите чакат с месеци за части за ремонт на автомобил

Шофьорите чакат с месеци за части за ремонт на автомобил - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Доставките на автомобилни части в световен мащаб все още не са възвърнали нивата си от преди пандемията от COVID -19 и се бавят. От бранша алармират, че може да се наложи да се чака с месеци докато колата бъде поправена.

В САЩ клиентите са записани в листа, като не са рядкост случаите за подмяна на части автомобилите им да стоят повече от три месеца в автосервиза.

Във Великобритания чакането за доставка може да отнеме дори повече от три месеца. През март по данни на Националната асоциация на сервизите за части са чакали 100 000 души.

Шофьори от Канада продължават да се оплакват от продължаващия недостиг на авточасти. Случай оттам показва, че за автомобил произведен през 2017 г. с повреден двигател се е чакало пет месеца за части.

Този проблем съвсем естествено не подминава и страната ни. На родните шофьори също се налага да чакат с месеци за доставка на части и ремонт на автомобил. Проверка на Financial Tribune показа, че в някои сервизи часове през юни се записват чак за септември, като няма ясни параметри колата след колко време ще е готова, ако е необходима поръчка на части.

Читатели на медията ни сигнализираха и споделиха своя негативен опит. В един от случаите се касае за подмяна на заден калник, който е повреден при удар. Частта е била търсена както в автоморга, така и нова. Собственикът на возилото заяви, че е чакал за елемента два месеца. Той се надява, че след като вече е наличен, подмяната ще стане бързо - до няколко дни, защото със семейството му имат планирана почивка в чужбина. Алтернативата - ако това не се случи е да наеме автомобил. Този вариант обаче ще натовари допълнително планирания бюджет за лятна ваканция.

Друг наш читател посочи, че е имал проблем с двуколесното си превозно средство. Установило се, че е необходима подмяна на ангренажната верига. След поръчката на необходимата част обаче е започнало дългото чакане за доставката -  месец и половина. Ремонтът в сервиза е станал за няколко дни.

Нарушенията във веригите на доставките препълват сервизите с коли за ремонт в световен мащаб. Има случи, когато една част може да дойде до ден-два, но друга, също необходима за поправката на возилото, да се забави няколко месеца. Това обърква графика за работа на монтьорите, а шофьорите негодуват, че колите им стоят без реално да се работи по тях.

Веригата на доставки засяга и застрахователите. Например - кола с каско минава за оглед и трябва да влезе в сервиз. Сумата за ремонта се покрива от полицата за щети, но влизайки в сервиза за ремонт се оказва, че трябва да се чака дълго за необходимите части. Това често води до напрежение по оста застраховател-клиент-сервиз. Недоволството е защото при обичайни обстоятелства застрахователите уреждат влизането в сервиз на колата за няколко дни, ремонтира се за около седмица до десет дни и собственикът си я получава обратно, а сега процедурата може да се удължи в пъти.

Проблемът с авточастите засяга както новите, така и по-старите возила. За последните, ако са доста амортизирани са необходими повече детайли за подмяна, а намирането им е доста трудно. От една страна стои фактът, че вече почти не се произвеждат, а от друга, че доставката им се бави. Тенденцията с поставяне на рециклирани такива също среща трудности. Автоморгите са доста изчерпани откъм материали, а като дойде нещо при тях то буквално се разпродава за минути. Там вече също има листи с чакащи клиенти.

Експертите съветват, че е хубаво преди да закарате колата си за ремонт да попитате дали частите необходими за това са налични. Ако ги няма да попитате кога се очаква да бъдат доставени при поръчка. Ако автомобилът ви е в движение запишете сервиз тогава, когато частите ще бъдат налични.

Анкети