Автомобили
Слаби продажби в Китай: BMW и Mercedes отчетоха по-ниски от очакваните резултати за третото тримесечие
Двата най-големи германски автомобилни концерна са успели да намлят негативните ефекти от митническата политика на САЩ благодарение на складовите си наличности там

Двата най-големи германски автомобилни концерна BMW и Mercedes са се сблъскали със сериозни предизвикателства по отношение на продажбите си в Китай през третото тримесечие на годината. Това става ясно от отчетите на двете компании, в които се посочва, че целите за обема на доставките за периоди не са били реализирани, заради по-ниското търсене в Китай. Донякъде и американските тарифи са оказали своето негативно влияние, което обаче е било сведено до минимум заради внимателното управление на складовите наличности в САЩ.
Общо продадените в световен мащаб автомобили на Mercedes-Benz наброяват 441 500 единици, а тези на BMW 514 620 автомобила.
Въпреки че от Mercedes са реализирали ръст на продажбите в Китай с 13 % спрямо предходното тримесечие и увеличение с 4 на сто на годишна база, резултатите са били значително под очакванията.
Ситуацията за BMW на този пазар също остава под прогнозите. От компанията съобщиха, че поради тази причина понижават очакванията си за обема на продажбите в азиатската държава за четвъртото тримесечие. Това ще се отрази и на очакванията за годишна печалбата на Групата, която преди данъци ще намалее леко спрямо прогнозираното по-рано. Припомняме, че в предишния си отчет от BMW посочиха, че печалбата за 2025 г. ще остане на същото ниво като предходната година.
Митата на САЩ също са посочени като причина за понижение на прогнозните продажби за следващото тримесечие, тъй като предположенията за намаляване на тарифите, направени в отчета за полугодието, не са напълно реализирани до момента.
„В този контекст BMW Group продължава да поддържа предположението, че ЕС ще приложи споразумението със САЩ за намаляване на тарифите от 10% на 0% върху вноса на превозни средства и авточасти в ЕС, считано от 1 август“, подчертават от автомобилния гигант.
Въпреки това и двете групи са отчели ръст на продажбите в САЩ
Mercedes-Benz обяви резултатите си за третото тримесечие на 2025 г.
За Mercedes търсенето там е било над нивото от предходната година, водейки до увеличение на доставките с 6% от началото на годината (продажби на дребно: 223 800 бройки).
Продажбите на компанията през третото тримесечие очаквано са нараснали в Европа - в Германия (+3%), Испания (+5%) и Полша (+20%), както и на други важни пазари по света, включително страните от Персийския залив (+33%), Турция (+15%) и Южна Америка (+45%).
За BMW от началото на годината до края на септември продажбите са били в съответствие с предходната година, като са се повишили минимално с 0,1%. Марката е продължила да увеличава продажбите си във всички региони извън Китай, постигайки особено силен растеж в Европа, Северна и Южна Америка. Plug-in хибридите на BMW са с голямо търсене. В резултат на това марката увеличи глобалните си доставки на автомобили с тази технология на задвижване с +30,2% в сравнение с предходната година.
Марката на BMW Group MINI за тримесечието е доставила 72 376 бройки, което в увеличение с 37,5%. От януари до септември са били продадени 206 214 автомобила по целия свят (+23,7%).
Продажбите на електрически автомобили с батерии на Mercedes-Benz Group са нараснали с 9% на годишна база и с 22% на трмесечна основа, отчитат от компанията.
Продажбите на Plug-In-Hybrid са нараснили с 20% през третото тримесечие.
В отчетите и на двете компании се посочва, че данните са предварителни и търпят промяна, която ще бъде отразена в пълния годишен доклад.
От BMW Group уточняват, че пълните им тримесечни резултати и коригираният прогнозен доклад ще бъдат публикувани на 5 ноември 2025 г.