Автомобили
След митата: XPeng не се отказва от плановете си да стъпи на пазара в ЕС

Китайският производител на електромобили XPeng заяви, че митата на Европейския съюз върху електромобилите, произведени в Китай, са имали „голямо икономическо въздействие“, но няма да възпрепятстват плановете на фирмата да навлезе на европейските пазари, предаде АФП.
През октомври Брюксел реши да наложи мита в размер до 35,3% върху вноса на китайски електромобили, позовавайки се на предполагаеми субсидии, които им дават несправедливо предимство пред европейските конкуренти.
„Тарифите са нещо, с което трябва да се справим...това е голямо икономическо въздействие“, заяви заместник-председателят и президент на XPeng Брайън Гу при откриването на магазин в Хонконг.
Фирмата със седалище в Гуанджоу заяви миналия месец, че има за цел да удвои присъствието си до 60 страни и региони през тази година - част от продължаващата от години тенденция за глобализация в китайския сектор на електромобилите, предаде АФП.
„Тарифите не ни възпират да се справим с европейската възможност“, каза Гу и добави: „Все още смятаме, че това е много важен пазар“.
„Да бъдеш местен е начинът да смекчиш много от тези мита и протекционизъм“, заяви той.
След години на щедра подкрепа от страна на Пекин китайските производители на електрически превозни средства засилиха вътрешната си конкуренция и се стремят да спечелят предимство чрез износ и иновации.
На 18 март китайският гигант в областта на електромобилите BYD увеличи акциите си, след като представи нова технология за батерии, която според него може да зареди автомобил за същото време, което е необходимо за зареждане на бензинов автомобил.
Технологията за самоуправление - обикновено разделена на 5 нива, като L5 е пълна автоматизация без нужда от човешки шофьори - също е ключово поле за битка за китайските производители на автомобили.
Технологията „се развива много бързо“, благодарение на по-мощните чипове и напредъка в областта на изкуствения интелект, каза още Гу, като добави, че автомобилите L4 могат да влязат в масово производство през следващата година.
Междувременно Съединените щати запазиха 100-процентовото си мито върху произведените в Китай електрически превозни средства и през януари финализираха правило, което на практика забранява използването на китайски технологии в техните автомобили.
XPeng навлезе на пазара в Хонконг през април 2024 г. и се сблъска със силна конкуренция от страна на китайски съперници и утвърдени имена като Tesla.
Миналата година в Хонконг за първи път са били регистрирани малко по-малко от 500 автомобила XPeng, след други китайски марки като Maxus на SAIC и Zeekr на Geely, сочат официалните данни.
При откриването на магазина си на 21 март компанията заяви, че ще докара луксозния си седемместен автомобил X9 в Хонконг.