Автомобили
Смела прогноза: BMW очаква по-високи продажби в Китай през 2023 г.
BMW очаква да продаде повече автомобили в Китай тази година въпреки местната ценова война в сегмента на електрическите превозни средства (EV) и приглушеното търсене като цяло, каза главният финансов директор на производителя на луксозни автомобили на автомобилното изложение IAA в Мюнхен.
В първото си интервю, откакто стана финансов директор през май, Валтер Мертл каза пред Ройтерс, че BMW е успяла да нарасне с 3,7% в Китай през първото полугодие и очаква тази тенденция да продължи.
„Предполагаме, според това, което наблюдаваме в момента, че ще продадем повече тази година, отколкото миналата година“, каза Мертл по отношение на пазара в Китай, добавяйки, че ценовата война там засяга предимно по-евтините сегменти на автомобилния пазар, където BMW не е участва.
Продажбите на автомобили в Китай се понижиха за втори месец през юли, въпреки отстъпките и мерките за правителствена подкрепа, които не успяха да привлекат потребителите, станали предпазливи относно покупките на автомобили на фона на разклатената икономика и продължителния спад на жилищния пазар.
Намаленията на цените, направени от Tesla в началото на 2023 г., се разпространиха до много марки в Китай, последен пример за това са General Motors и Volkswagen, които обявиха нов кръг от намаления на цените си през лятото.
От BMW наскоро повишиха перспективите си за 2023 г. за продажбите си заявявайки, че очакват солиден растеж от между 5% и 9,9%. През 2022 г. продажбите на превозни средства са намалели с 4,8% до около 2,4 милиона; в Китай те са намалели с 6,4% до 791 985.
Мертл каза, че постепенното премахване на безвъзмездните средства за насърчаване на електрическите превозни средства в Германия ще доведе до временен спад в търсенето. „Но след това нещата ще продължат както обикновено“, коментира той.
От BMW обявиха подробности за новата си електрическа платформа „Neue Klasse“, чието производство е планирано да започне през 2025 г. в завода в Дебрецен, Унгария.
От компанията обявиха, че ще пуснат шест модела в рамките на 24 месеца въз основа на предстоящата си линия само за EV, с което се очаква да се повиши дела на електромобилите в общия брой продадени превозни средства до 15% през 2023 г. и 20% през 2024 г. от около 9% през 2022 г.