Автомобили
Tesla пусна функциите за самоуправление на електромобилите си в Китай

Американският гигант в производството на електромобили Tesla започна да предлага функции за самоуправление на своите автомобили в Китай. Това включва автопилот по градските улици, обяви компанията.
Съобщението идва след дългогодишни опити да се преодолеят регулаторните пречки, които блокират актуализацията на най-големия автомобилен пазар в света.
Tesla написа в своята страница WeChat, че постепенно ще пусне актуализация на софтуера, която включва „автоматично шофиране с помощта на автопилот по градски улици“, както и функция на огледалото за обратно виждане, която определя дали водачите обръщат внимание.
Описаните функции са сходни с възможността за „пълно самостоятелно шофиране“ (FSD), която се предлага в САЩ, предаде АФП.
Автомобилите с тази възможност не са напълно автономни и трябва да се използват под надзора на водача.
Актуализацията „вече е пусната за някои модели коли и постепенно ще бъде разпространена и за други подходящи модели автомобили“, заявиха от Tesla.
Китай е основен пазар за Tesla, където компанията има две фабрики и се опитва да се конкурира с бързоразвиващите се местни производители.
Изявлението от 25 февруари последва съобщението на китайският производител на автомобили BYD, че ще въведе усъвършенствана технология за самоуправление за почти всички свои автомобили. BYD е най-големият съперник на Tesla в страната.
Tesla работи, за да получи одобрение за FSD в Китай, което трябва да бъде съобразено със строги закони за данните и поверителността.
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск направи няколко пътувания до Китай през последните години в опит да получи решаващо разрешение за сигурност на данните за моделите на компанията, произвеждани на местно ниво.
Мъск е ключова фигура в администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп, който наложи допълнителни мита върху продукти от Китай и обеща да ограничи китайските инвестиции в технологии и критична инфраструктура.
Главният изпълнителен директор на Tesla обаче остава популярна фигура в Китай.