Автомобили
В САЩ разследват Tesla: Регулатор се съмнява в безопасността на системата Autopilot
Агенцията за автомобилна безопасност към правителството на САЩ (NHTSA) разследва дали миналогодишното изтегляне на автомобилите, оборудвани със системата за шофиране Autopilot на Tesla е било достатъчно, за да се гарантира, че шофьорите обръщат достатъчно внимание на пътя, когато използват тази функция.
В документ, цитиран от световните агенция, от NHTSA съобщават, че Tesla е докладвала за още 20 катастрофи с техни превозни средства, оборудвани с Autopilot и след мащабното изтегляне на автомобили от края на миналата година.
Тогава зачестилите инциденти и тестовете на Агенцията породиха опасения относно ефективността на системата и нивото на нейната безопасност.
Припомняме, че изтеглянето включваше повече от 2 милиона превозни средства, почти всички коли, които Tesla беше продала по това време.
Причина за наложената от регулатора мярка беше двегодишно разследване на системата за наблюдение на водача по времето на включен автопилот. Анализа на регулатора се основаваше на множество случаи, в които автомобили Tesla на автопилот са се сблъсквали с други превозни средства, включително и такива за спешна помощ, паркирани на магистрали.
От Tesla трябваше да направят онлайн софтуерна актуализация за увеличаване на предупрежденията към шофьорите да следят пътя, независимо, че използват Autopilot. ККомпанията, собственост на Илон Мъск пое ангажимент, онлайн промяната на софтуера да увеличи предупрежденията към шофьорите да държат ръцете си на волана, въпреки, че колата е с включен Autopilot.
Сега от регулатора уточняват, че са открили доказателства за сривове след направените корекции, като изразяват становище, че актуализациите на автомобилния производител може въобще да не са работили.
От Агенцията отчитат също, че Tesla въобще не ограничава използването на Autopilot, въпреки че той е проектиран да работи на магистрали с ограничен достъп. Според експертите изглежда, че системата разчита на компютри, за да реши дали автопилотът може да работи, а не на карти, които показват местоположението на автомобила.
„Когато стигнете до точката, в която сте в зоната, в която автопилотът не е проектиран да работи и колата знае, че е в тази зона, защо все пак ѝ е позволено да се включи“, коментира Майкъл Брукс, изпълнителен директор на Агенцията за автомобилна безопасност (NHTSA).