Автомобили
Въпреки митата: Продажбите на Hyundai в САЩ растат
Въпреки това оперативната печалба на компанията се понижава с близо 16 на сто спрямо същия период на миналата година

Hyundai Motor отчете 2,63 млрд. долара (3,6 трилиона вона) оперативна печалба за второто тримесечие на годината. От една страна резултатът представлява спад с 15.8% спрямо същия период на миналата година, но от друга е резултат, който надхвърля значаително прогнозите на анализаторите.
Понижението в оперативната печалба е заради разходи около митата на САЩ, които влязоха в сила от април, уточняват от компанията.
Добрата новина за южнокорейския производител, който е определян за третата по големина автомобилна група в света по продажби е, че митата на САЩ не успели да се отразят толкова негативно, колкото се предполагаше по-рано. В се пак митническият шок е бил значителен. От компанията съобщават, че през цялото второ тримесечие са разчитали на продажбите от запасите си в САЩ. Лошата новина за компанията е, че тези запаси вече са почти изчерпани, което означава, че предстоящите периоди вероятно ще са значително по-ртудни, тъй очакват по-голямо митническо въздействие през втората половина на тази година.
В рамките на периода април – юни продажбите на Hyundai Motor, заедно с дъщерната компания Kia Motor са се увеличили със 7,3% до 48,28 трилиона вона именно благодарение на стабилните резултати в Северна Америка.
Перспективите за печалбите на Hyundai Motor за третото тримесечие остават неясни, тъй като Корея и Съединените щати са стигнали до патова ситуация в търговските си преговорите, пишат местните медии.
Особено обезпокоителна е нарастващата зависимост на Hyundai Motor от продажбите в САЩ. Според данни на автомобилния производител, тама са били продадени около 476 000 автомобила само за първата половина на тази година, което е с 10,5% повече спрямо предходната година. От компанията не са се отказали от евентуално вдигане на цените в САЩ, за да се справят с митата, става ясно още от съобщението.