Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. Въпреки митата: Продажбите на Hyundai в САЩ растат

Автомобили

Въпреки митата: Продажбите на Hyundai в САЩ растат

Въпреки това оперативната печалба на компанията се понижава с близо 16 на сто спрямо същия период на миналата година

Въпреки митата: Продажбите на Hyundai в САЩ растат - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/БГНЕС

Hyundai Motor отчете 2,63 млрд. долара (3,6 трилиона вона) оперативна печалба за второто тримесечие на годината. От една страна резултатът представлява спад с 15.8% спрямо същия период на миналата година, но от друга е резултат, който надхвърля значаително прогнозите на анализаторите.

Понижението в оперативната печалба е заради разходи около митата на САЩ, които влязоха в сила от април, уточняват от компанията.

Добрата новина за южнокорейския производител, който е определян за третата по големина автомобилна група в света по продажби е, че митата на САЩ не успели да се отразят толкова негативно, колкото се предполагаше по-рано. В се пак митническият шок е бил значителен. От компанията съобщават, че през цялото второ тримесечие са разчитали на продажбите от запасите си в САЩ. Лошата новина за компанията е, че тези запаси вече са почти изчерпани, което означава, че предстоящите периоди вероятно ще са значително по-ртудни, тъй очакват по-голямо митническо въздействие през втората половина на тази година.

В рамките на периода април – юни продажбите на Hyundai Motor, заедно с дъщерната компания Kia Motor са се увеличили със 7,3% до 48,28 трилиона вона именно благодарение на стабилните резултати в Северна Америка.

Перспективите за печалбите на Hyundai Motor за третото тримесечие остават неясни, тъй като Корея и Съединените щати са стигнали до патова ситуация в търговските си преговорите, пишат местните медии.

Особено обезпокоителна е нарастващата зависимост на Hyundai Motor от продажбите в САЩ. Според данни на автомобилния производител, тама са били продадени около 476 000 автомобила само за първата половина на тази година, което е с 10,5% повече спрямо предходната година. От компанията не са се отказали от евентуално вдигане на цените в САЩ, за да се справят с митата, става ясно още от съобщението.

Анкети