Автомобили
Volvo Group отчете рязък спад в нетната си печалба за третото тримесечие

Шведският автомобилен гигант Volvo Group отчете рязък спад в нетната си печалба за третото тримесечие, посочвайки по-слабото търсене в САЩ на фона на митата и несигурността относно правилата за емисиите.
От компанията заявиха, че печалбата след данъци е спаднала с 25% до 7,6 млрд. крони (689 млн. евро).
Продажбите са се понижили с 5% до 110,7 милиарда крони (10 млрд. евро), предаде АФП.
„Намираме се в период на по-слабо търсене в нашите ключови региони и на повишена несигурност в Северна Америка“, каза главният изпълнителен директор Мартин Лундстед в отчета за приходите.
„Нетните продажби на Volvo Group се увеличиха в Европа, докато по-трудните пазарни условия в Северна и Южна Америка оказаха негативно влияние върху продажбите“, обясни той.
От Volvo заявиха, че клиентите в Северна Америка са „предпазливи“ поради слабия пазар на превози, несигурността относно американските стандарти за емисии през 2027 г. и влиянието на американските мита върху вноса.
Компанията очаква загуби в размер на 1 милиард крони (90 млн. евро) от митата през последното тримесечие на годината.