Автомобили
Завесата падна: Audi затваря своя изпаднал в затруднение завод до Брюксел през февруари 2025 г.
Audi спира производството си на електрически превозни средства в изпадналия в затруднение завод до Брюксел в края на февруари догодина, обявиха от компанията и синдикални представители, предаде Франс прес.
Audi, дъщерно дружество на групата Volkswagen, по-рано тази година обяви намерението си да спре производството на своя модел от висок клас Q8 e-tron в завода до белгийската столица, но досега не беше ясна точна дата.
„От 28 февруари 2025 г. няма да има повече производство на настоящия модел и следователно дейностите ще приключат“, заяви пред Франс прес Людовик Пиньор, представител на белгийския синдикат Се Ен Е (CNE).
„От Audi обявиха, че се водят преговори с нов, все още неназован, потенциален инвеститор, който се интересува от производството на малки превозни средства в белгийския завод“, добави Пиньор.
Решението на Audi Brussels идва ден след като от Volkswagen обявиха плановете си за закриването на най-малко три завода и съкращаването на десетки хиляди работни места в Германия. Част от бъдещите мерки за свиване на разходите е и понижение с 10 на сто на всички заплати и замразяването им през 2025 и 2026 г.
Volkswagen Group, в която работят повече от 680 000 души в световен мащаб, беше силно засегната от нарастващата конкуренция на ключовия пазар в Китай, особено при сегмента на електрическите автомобили.
Решението за затваряне на завода в Белгия през февруари беше съобщено по време на среща вчера, на която от ръководството на автомобилния гигант увериха, че до края на 2024 г. не се планират съкращения на служители.
Припомняме, че хиляди работници в автомобилния завод до Брюксел излязоха на протести миналия месец, след като германският автопроизводител обяви плановете си за преструктуриране по-рано през годината.
От утре (31 октомври) в ЕС влизат в сила и допълнителните мита върху вноса на електрически превозни средства, произведени в Китай, които ще са в размер на до 35,3 %, припомня БТА. Това е значително увеличение на фона на досегашните им нива от 10 на сто.
Европейската комисия предложи налагането на допълнителните тарифи на фона на разследване, което започна през септември 2023 година. То е свързано с огромните субсидии, които правителството в Пекин отпуска на китайските производители на електрически превозни средства.