Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Застраховане
  3. Бърза реакция: Британските застрахователи вече са в готовност да покрият всички щети след бурята „Берт“

Застраховане

Бърза реакция: Британските застрахователи вече са в готовност да покрият всички щети след бурята „Берт“

От националната браншова асоциация (ABI) публикуваха ценни съвети за собствениците на пострадали фирми, жилища и автомобили

Бърза реакция: Британските застрахователи вече са в готовност да покрият всички щети след бурята Берт - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Асоциацията на британските застрахователи (ABI) уверява собствениците на жилища и фирмите, засегнати от бурята „Берт“, че техните застрахователи вече имат пълна готовност да реагират в тази ситуация със своевремнна помощ и подкрепа при възстановяване на щетите.

Припомняме, че преди дни стихията връхлетя Ирландия и Великобритания, като причини мащабни наводнения и остави след себе си хиляди наводнени домове и пълен хаос в най-засегнатите райони на страната.

Щетите, причинени от бури и наводнения, се покриват от повечето стандартни жилищни застраховки и търговски полици, както и цялостна автомобилна застраховка.

Луиз Кларк, съветник по обща застрахователна политика в ABI, каза:

„Застрахователите очакват лошо време да удари по всяко време и са готови да се справят с подобни събития възможно най-бързо. Техният приоритет ще бъде да помогнат на засегнатите клиенти да се възстановят възможно най-бързо. Ако вашето имущество или превозно средство е било повредено, свържете се с вашия застраховател възможно най-скоро за помощ и съвет.“

От Асоциацията на британските застрахователи публикуваха ценни съвети за собствениците на пострадали фирми, жилища и автомобили.

В случай на наводнения от бранша препоръчват шест важни стъпки, които да предприемат засегнатите хора:

Стъпка 1 - Свържете се с вашия застраховател възможно най-скоро. Те ще ви посъветват относно организирането на спешно настаняване, ако е необходимо (или всякакви временни алтернативни търговски помещения, ако сте бизнес с покритие за прекъсване на дейността). Ще получите насоки и за информацията, която ще се изисква от вас, за да бъде подкрепено Вашето искане и как да продължите с незабавното почистване и процес на ремонт.

Стъпка 2 – Оценка на щетите и намиране на временно настаняване. Ще Ви бъде назначен оценител на загубите, който ще разгледа иска. Ще бъде направена първоначална оценка на щетите, ще бъде обяснен процесът на ремонт и ще бъдат очертани вариантите за алтернативно настаняване. Застрахователят ще се свърже с Вас, ако трябва да се организира посещение в дома Ви.

Стъпка 3 - Вашият застраховател ще организира почистването и извозването на боклука от Вашия дом. Като това трябва да започне в рамките на четири седмици след обсъждането Ви.

Стъпка 4 - Дезинфекция и подсушаване на вашия дом. Вашият застраховател или регулатор ще назначи компания за сушене, която да дезинфекцира и изсуши дома Ви. Това може да отнеме от няколко седмици до няколко месеца, уточняват от ABI.

Стъпка 5 - Ремонт и реконструкция. Ремонтните дейности трябва да започнат малко след като получите сертификата си за сушене от компанията за сушене. Тогава ще бъде назначен строител, който да извърши ремонта и реконструкцията, като той ще Ви информира за очакваните времеви рамки. Можете също така да попитате вашия застраховател дали отговаряте на условията за „Build Back Better“, което може да включва инсталиране на допълнителни мерки за устойчивост на имота Ви срещу наводнения като част от ремонтите при наводнения.

Стъпка 6 – Връщане в дома Ви. Вашият застраховател ще обсъди с Вас кога можете да се върнете у дома. В зависимост от това колко силно е повреден домът ви, това може да стане между няколко седмици, година или по-дълъг период, който зависи от размера на щетите след наводнението.

По отношение на щети в резултат на бурен вятър застрахователите съветват следното:  

  • Свържете се с вашия застраховател възможно най-скоро. Повечето застрахователи в страната имат 24-часови телефонни линии за спешна помощ, за да гарантират, че ще получите съвет какво да правите, което ще Ви помогне да организирате ремонт възможно най-бързо.
  • Ако е необходимо, организирайте временни спешни ремонти, за да предотвратите влошаване на щетите, но първо говорете с вашия застраховател.
  • Ако трябва сами да организирате спешен ремонт, уведомете застрахователя си и запазете касовите бележки, тъй като това ще бъде част от вашия иск.
  • Не бързайте да изхвърляте повредени вещи, освен ако не са опасни за здравето, тъй като те могат да бъдат поправени или възстановени. Вашият застраховател ще ви посъветва.

От Асоциацията посочват, че в случаите, когато става дума за невъзможност домът да се обитава, докато се извършват ремонтите в него, застрахователят може да уреди и ще трябва да заплати разходите за алтернативно временно настаняване, ако в полицата присъства такава опция.

Що се касае до търговските полици, те обичайно покриват щети на помещения и пострадали запаси в складове. Освен това специалното покритие за прекъсване на дейността, което може да бъде включено или закупено отделно, може да покрие допълнителни разходи, сред които дори и наемането на временни алтернативни търговски помещения, ако е необходимо.

Анкети