Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Блокирани: Кражба на кабели спря влаковете Eurostar между Лондон и Париж, потърпевши са хиляди, какви са правата им

Парите

Блокирани: Кражба на кабели спря влаковете Eurostar между Лондон и Париж, потърпевши са хиляди, какви са правата им

Блокирани: Кражба на кабели спря влаковете Eurostar между Лондон и Париж, потърпевши са хиляди, какви са правата им - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/БГНЕС

Кражбата на кабели по железопътната линия в Северна Франция е причината за прекъсване на движението на влаковете Eurostar между Лондон и Париж, съобщиха от компанията и френския железопътен оператор SNCF.

От съобщението, цитирано от АФП, става ясно, че повече от 600 метра кабели са били откраднати или прекъснати южно от гара Лил Европа по трасето между двете столици.

„Пострадало е основно движението на високоскоростните влакове“, добавят от Eurostar.

Около 15 работници, включително кабелни монтажници, са били изпратени да разрешат проблема, но ремонтът вероятно ще отнеме голяма част от деня.

В информация от уебсайта на Eurostar се посочва, че шест пътувания между Лондон и Париж – по три в двете посоки – са били отменени в сряда, докато други влакове все още се очаква да изпълнят курсовете си.

Няколко пътувания между Лондон и Брюксел са забавени.

От Eurostar предупредиха, че са възможни сериозни закъснения, както отменени линии в последния момент.

Съветите са пътниците да отменят или отложат пътуването си.

„Поради кражба на кабел близо до Лил Европа, е възможно влаковете ни да са обект на сериозни закъснения и отмяна в последния момент. Съветваме ви да отмените или отложите пътуването си“, гласи съобщение на Eurostar, публикувано в социалната мрежа X.

Какви обаче са правата на засегнатите пътници и от какъв вид компенсации могат да се възползват спрямо конкретната ситуация?

При закъснение на влак

В случай, че влакът закъснее по време на самото пътуване, но след като пътникът вече тръгнал с него, регламентът в страната предвижда правото му на обезщетение, като за да е основателна претенцията трябва да бъде подадено заявление в рамките на три месеца след ситуацията.

Сумата, която можете да бъде възстановена, зависи от продължителността на закъснението и се прилага само за засегнатия етап от пътуването по следните правила:

За закъснение между 60-119 минути - 25% от цената на билета в брой или 30% под формата на електронен ваучер;

За закъснение между 120-179 минути - 50% от цената на билета в брой или 60% под формата на електронен ваучер;

За закъснение между 180+ минути - 50% от цената на билета в брой или 75% под формата на електронен ваучер.

В случай на анулиране

Ако влакът бъде отменен или има закъснение повече от 60 минути още преди пътуващият да се е качил на него, но все пак има варианти за продължаване или отлагане на пътуването, може да се възползва от няколко опции:

да замени безплатно неизползвания си билет за друг час (в зависимост от наличността);

да заяви електронен ваучер за неизползвания си билет, валиден за 12 месеца;

да поиска възстановяване на сумата за неизползвания билет (минус всички такси за резервация).

Ако обаче пътникът е поставен в ситуация на безизходица, не може да продължи пътуването, но е блокиран на конкретно място в деня на самото пътуване, то компанията ще трябва да обмисли възстановяване на разходите за следното:

  1. нощувка;
  2. храна;
  3. транспорт между гарата и мястото за настаняване;
  4. разходи за свързване с някой, който е посрещнал пътуващия от местоназначението му.

В случаите, в които пътниците организират алтернативен транспорт (например с влак, автобус или ферибот), но преди това в рамките на 100 минути са получили подробна информация за организираните възможности от компанията и не са изчакали следващия наличен влак или алтернативен транспорт, правото им на компенсации отпада.

Анкети