Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Борси
  3. Срив на акциите: Френските компании за спиртни напитки вече губят от китайските мита за внос на бренди от ЕС

Борси

Срив на акциите: Френските компании за спиртни напитки вече губят от китайските мита за внос на бренди от ЕС

Срив на акциите: Френските компании за спиртни напитки вече губят от китайските мита за внос на бренди от ЕС - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Акциите на френските производители на спиртни напитки поевтиняха в началото на днешната търговия, след като Китай обяви временни антидъмпингови мерки върху вноса на бренди от Европейския съюз.

От петък, 11-ти октомври, вносителите ще бъдат задължени да предоставят гаранционен депозит на китайските митници, когато внасят съответните бренди напитки с произход от ЕС.

Китай не пожали европейското бренди: Въвежда нови антидъмпингови мерки срещу вноса на питието от ЕС

Съобщението идва, след като ЕС продължи с налагането на високи мита върху произведените в Китай електромобили, което стана факт след разделено гласуване в рамките на съюза.

Решено: Страните членки на ЕС одобриха допълнителните мита за китайските електромобили

Акциите на Pernod Ricard спаднаха с 4%, докато тези на Remy Cointreau се сринаха с над 8% след старта на фондовите борси във вторник, като са на път да отбележат най-солидния си спад от 10-11 месеца насам, предава БНР. Загубите от началото на днешната сесия на търговия достигнат около 1,7 млрд. евро от пазарната им стойност.

На този етап нито една компания не беше открита за коментар, отбелязва Ройтерс.

Анализатори на Jefferies изчислиха, че наложените от Китай тарифите могат да се превърнат в 20-процентно увеличение на потребителските цени, което от своя страна вероятно ще се превърне в 20-процентен спад в обема и продажбите на доставчиците.

"Pernod Ricard е единственият играч в Китай с достъп до пълно портфолио от спиртни напитки с интегрирана дистрибуция, което трябва да му позволи да се ориентира по-добре в тази несигурна среда", добавят анализаторите.

Акциите на производителя на коняк Hennessy пък поевтиняват с 4,3%, а на Kering, Ferragamo и Burberry спад с между 2,4% и 6,8% на фона на по-широка разпродажба в сектора на луксозните компании, тъй като има опасения за китайските мита могат да се разпространи върху луксозни предмети и автомобили.

Акциите на компаниите за луксозни автомобили също поевтиняват, като тези на BMW се понижават с около 3%, а на Mercedes-Benz Group - с 2,6%.

"Има опасения, че след брендито ще дойде ред на луксозния сектор и автомобилите. Всеки път, когато има промяна в митническите разпоредби на Китай, има отрицателен отговор в най-изложените на износ сектори", посочи базиран в Милано търговец, цитиран от Ройтерс.

Във вторник също така китайските фондови пазари загубиха солидния си възходящ импулс от пред това, след като отвориха на високи нива след едноседмична пауза, тъй като официалните лица в Пекин се въздържаха от въвеждане на по-солидни стимулиращи икономиката фискални мерки, което разочарова инвеститорите, разчитащи на такава подкрепа.

Анкети