Парите
Burberry отчете загуби от 75 млн. паунда, съкращава 1/5 от персонала в опит за намаляване на разходите

Британската луксозна модна марка Burberry обяви, че може да съкрати почти една пета от глобалния си персонал в рамките на две години, за да намали разходите, след като отчете годишна нетна загуба, предаде АФП.
Затруднената група е в процес на план за преструктуриране, за да стимулира продажбите и да намали разходите, тъй като глобалният луксозен сектор се бори със слабото потребителско търсене, особено от Китай.
Нетната загуба възлиза на 75 милиона паунда за 12-месечния период до края на март, в сравнение с печалба от 270 милиона паунда за същия период на миналата година, се посочва в изявление на Burberry.
Бяха обявени допълнителни мерки за съкращаване на разходите, които имат за цел да спестят още 60 милиона паунда до 2027 г. и ще засегнат около 18% от персонала, или 1700 души.
Приходите също спаднаха с 17% до 2,46 милиарда паунда.
„Въпреки че работим в трудна макроикономическа обстановка и все още сме в ранните етапи на преобразуването си, аз съм по-оптимистичен от всякога, че най-добрите дни на Burberry тепърва предстоят“, заяви главният изпълнителен директор Джошуа Шулман.
Шулман беше назначен за главен изпълнителен директор през юли, на мястото на Джонатан Акеройд, и обеща да спечели обратно клиентите с нов фокус върху връхните дрехи, включително прочутите си палта.
Групата също така предупреди, че икономическата среда е станала „по-несигурна в светлината на геополитическите събития“.