Парите
Henkel със силни финансови резултати за 2024 г.
Компанията потвърждава прогнозата за растеж през 2025 г.

Henkel обяви финансовите си резултати за 2024 г., като отчете силен органичен растеж, повишена рентабилност и стратегическа трансформация, която е в ход. Програмата за целенасочен растеж на компанията продължава да дава осезаеми резултати за укрепването на конкурентните позиции на Henkel.
Основни финансови резултати за 2024 г.:
- продажби: 21,6 млрд. евро (+2,6% органичен ръст);
- оперативна печалба (EBIT): 3,1 млрд. евро (+20,9%);
- марж на EBIT: 14,3% (+240 базисни пункта);
- печалба на привилегирована акция (EPS): 5,36 евро (+25,1% при постоянни обменни курсове);
- свободен паричен поток: 2,4 млрд. евро;
- предложено увеличение на дивидента: 2,04 евро на привилегирована акция (+10,3 %);
- нова програма за обратно изкупуване на акции: до 1 млрд. евро.
Според главния изпълнителен директор на Henkel Карстен Кнобел „въпреки нестабилната икономическа среда, ние успешно развихме стратегическата си програма и постигнахме стабилен растеж. Интеграцията на потребителските марки напредва предсрочно, като осигурява повишаване на ефективността, а преструктурирането на лепилните технологии вече дава положителни резултати.“
Усилията на компанията в областта на устойчивото развитие и иновациите също допринесоха за нейния успех. Henkel постигна значителен напредък в намаляването на емисиите, разгръщането на цифровизацията и оптимизирането на своето бизнес портфолио.
Преглед на бизнес резултатите
- Потребителски марки: силен органичен ръст на продажбите от 3,0%, който се дължи на постоянното търсене в сегмента на грижата за косата, както и на успешната оптимизация на портфолиото. Усилията за интеграция изпреварват графика, а постигането на пълна синергия се очаква още тази година.
- Лепилни технологии: 2,4% органичен ръст на продажбите, воден основно от подразделението „Мобилност и електроника“, което отразява нарастващото търсене в ключови сектори.
Компанията продължи и стратегическите придобивания, включително придобиването на Vidal Sassoon в Китай, с което засили премиум сегмента си за грижа за косата. Инвестициите в изкуствен интелект, дигитализация и инфраструктурни решения засилиха допълнително лидерската позиция на Henkel на пазара.
Перспективи за 2025 г.: растежът продължава въпреки предизвикателния пазар
През 2025 г. Henkel очаква органичен ръст на продажбите между 1,5% и 3,5%. Макар че годината вероятно ще започне с по-бавно темпо, прогнозите са растежът да се ускори през втората ѝ половина, стимулиран от пускането на нови продукти, оптимизирането на портфолиото и увеличеното потребителско търсене.
Финансови очаквания за 2025 г.:
- органичен ръст на продажбите: 1,5% – 3,5%;
- EBIT марж: 14,0% – 15,5%;
- ръст на печалбата на акция: нисък до висок едноцифрен процент при постоянни обменни курсове.
Henkel продължава да се ангажира с иновациите и устойчивостта, като съобразно своята пътна карта планира да постигне нулеви емисии до 2045 г. Компанията продължава да инвестира в цифрова трансформация и в подобрение на ефективността, базирани на изкуствен интелект, като по този начин допълнително засилва лидерската си позиция в сектора.
„Резултатите ни за 2024 г. демонстрират силата на нашата стратегическа трансформация. Уверени сме в потенциала си за растеж през 2025 г. въпреки икономическата несигурност. Благодарение на нашите силни марки, водещи технологии и всеотдаен екип Henkel е добре подготвена за успехи и в бъдеще“, обобщава главният изпълнителен директор на компанията Карстен Кнобел.