Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Имоти
  3. Проучване: Метеорологичните условия са водещи в списъка при покупка на жилища в САЩ

Имоти

Проучване: Метеорологичните условия са водещи в списъка при покупка на жилища в САЩ

Проучване: Метеорологичните условия са водещи в списъка при покупка на жилища в САЩ - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Несигурността сред настоящите собственици на жилища и потенциалните купувачи в САЩ е на тригодишен връх, като 60% казват, че не могат да преценят дали сега е подходящ момент за покупка на жилище или не, в сравнение с 48% преди две години, според последния доклад на Bank of America Homebuyer Insights Report, публикуван съвместно с последния анализ „On the move“ на Bank of America Institute.

Въпреки това, 52% от потенциалните купувачи на жилища са оптимисти относно състоянието на пазара на жилища, казвайки, че сега е по-добре, отколкото беше преди година. Трима от четирима (75%) очакват цените на жилищата и лихвените проценти да паднат и ще чакат дотогава, за да си купят нов дом, в сравнение с 62% през 2023 г.

„С толкова много фактори, влияещи върху пазара на жилища, потенциалните купувачи и настоящите собственици на жилища се чудят какво означава всичко това за тях“, казва Мат Върнън, ръководител „Потребителско кредитиране“ в Bank of America.

„Както показва нашето проучване, мнозинството от купувачите смятат, че пазарът се движи в правилната посока, но много от тях все още планират да изчакат по-благоприятни условия, преди да решат да предприемат действия“, посочва още той.

Поколението Z прави компромиси, за да купи

Новото проучване разкрива също, че въпреки финансовите препятствия, мечтата за собственост на жилище остава мощен мотиватор както за поколението Z, така и за милениалите, карайки ги да правят жертви в настоящето и да дават приоритет на дългосрочната финансова сигурност, която домът може да осигури. За поколението Z и милениалите, трима от всеки четирима настоящи собственици на жилища казват, че притежаването на дом е важно постижение.

Данните от 2025 г. показват:

30% от собствениците на жилища от поколението Z съобщават, че са платили първоначалната си вноска, като са поели допълнителна работа, в сравнение с 28% през 2024 г. и 24% през 2023 г.

22% от собствениците на жилища от поколението Z съобщават, че са закупили дома си с братя и сестри, в сравнение с 12% през 2024 г. и 4% през 2023 г.

34% от потенциалните купувачи на жилища от поколението Z биха обмислили да живеят със семейство или приятели, докато чакат да закупят жилище.

21% от потенциалните купувачи на жилища от поколение Z казват, че планират да платят първоначалната си вноска със заем от родители или семейство, в сравнение с едва 15% от общото население, които казват същото. Сред всички потенциални купувачи на жилища този брой се е увеличил от 12% през 2024 г. до 9% през 2023 г.

„Дори и с предизвикателствата, пред които са изправени, по-младите поколения все още разбират дългосрочната стойност, която притежаването на дом им предлага, и много от тях правят каквото е необходимо, за да постигнат това“, коментира Върнън.

„Те намират креативни начини да си позволят първоначални вноски и работят усилено, за да подобрят финансовото си бъдеще“, допълва експертът.

Метеорологичните условия са на първо място в списъка купувачите на жилища

62% от настоящите и потенциалните купувачи на жилища са загрижени за въздействието на суровите метеорологични условия и природните бедствия, когато става въпрос за собственост на жилище, а 73% смятат, че е важно да купуват в райони, където има по-малък риск от тези събития.

Много (38%) са променили предпочитаното от тях място за покупка на жилище поради риска от неблагоприятни метеорологични условия в района.

Сред настоящите собственици на жилища, почти една четвърт (23%) са претърпели лично щети или загуби на имущество през последните 5 години поради сурови метеорологични събития.

65% от настоящите собственици на жилища предприемат мерки, за да подготвят дома си за риска от природни бедствия.

Проучването е направено от Sparks Research от името на Bank of America. То е проведено  онлайн в периода 20 март - 22 април 2025 г. Анкетирани са 2000  (1000 собственици на жилища / 1000 наематели) на възраст 18 или повече години, които вземат или участват във финансовите решения на домакинството и които в момента притежават жилище/преди са притежавали жилище или планират да притежават жилище в бъдеще. Маржът на грешка е +/- 2,2% при ниво на доверие от 95%. Избрани въпроси позволиха на респондентите да изберат повече от един отговор, което доведе до отговори, които може да се равняват на повече от 100%.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.